Source Audio C4 Synth to połączenie barw charakterystycznych dla modularnych syntezatorów Eurorack z łatwością obsługi, a urządzenie to skierowane jest zarówno do gitarzystów jak i basistów.
W tym miejscu, bardziej klasycznie (czytaj: rockandrollowo) zorientowanym gitarzystom od razu zapala się czerwona lampka pod czapką – to może być kosmos. I taka jest w istocie prawda – nasza „kostka” posiada bowiem zdolność przetwarzania sygnału z gitary w vintage’owe synthy, jakich nigdy nie spodziewalibyśmy się usłyszeć z głośnika naszego pieca. Zachęcam jednak gorąco uprzedzonych do wypróbowania tego efektu, bo możliwości brzmieniowe są tu oszałamiające.
W zasadzie na C4 Synth można opierać rozbudowane aranże kompozycji naszego zespołu albo „pisać” na nim własne nieprawdopodobne formy utworów. Myślę, że Depeche Mode i ich epigoni, wiele by dali, by mieć możliwość korzystania z tej kostki, gdyby wymyślono ją wcześniej… Co składa się na efekt ostateczny? Gdy dodamy do możliwości panelu kontrolnego oprogramowanie Neuro Desktop Editor dla komputerów PC/Mac lub Neuro Mobile App dla urządzeń mobilnych (iOS, Android), dla którego inspiracją były systemy modularne Eurorack, otrzymujemy 4 równoległe i niezależne głosy, 3 przebiegi oscylatora, 11 opcji envelope, 24 modulacyjne filtry, efekty distortion, tremolo i pitch shifter z inteligentną harmonizacją oraz programowalny sekwencer… Ten ostatni pozwala nam zapisać frazy, grane na gitarze, by później odtwarzać je zapętlone i przetworzone. Istny kosmos! Wszystko to obsługujemy za pomocą aplikacji, dzięki której uzyskamy zarówno klasyczne barwy syntezatorowe, jak i własne soundy, których wcześniej nikt nie stworzył. Co więcej, aby wejść do tego świata, nie musimy spędzać godzin nad kręceniem pokrętłami – zwyczajnie pobieramy brzmienia z biblioteki presetów!
Podstawowe funkcje obsługujemy natomiast za pomocą kontrolerów na panelu: INPUT (SENSITIVITY w alternatywnym trybie, dostępnym po wciśnięciu przycisku ALT), MIX (alternatywny parametr VOLUME), programowalnym CONTROL 1 i CONTROL 2 mogącym obsługiwać różne parametry oraz footswitcha. C4 Synth oferuje oczywiście wiele metod zapisu presetów jak i ich przywoływania. Najprościej, przywołujemy 6 dostępnych presetów za pomocą mini-przełącznika na obudowie. Jeśli to nie wystarczy, dzięki zewnętrznemu kontrolerowi MIDI z hostem USB, rozszerzamy dostęp aż do 128 presetów.
Podsumowując, ten modulowany syntezator w formie „kostki” wyróżniają niesamowite możliwości trackingu sygnału, szybkie działanie oraz pełna paleta opcji z przyjaznym interfejsem.
Tekst: Maciej Warda
DANE TECHNICZNE
Wbudowane presety: 6 (maks. 128 dostępnych przez MIDI/USB)
Kontrolery: INPUT/SENSITIVITY, MIX/VOLUME, CONTROL 1, CONTROL 2, przełącznik nożny
Wejścia/wyjścia: INPUT × 2, OUTPUT × 2, CONTROL INPUT [jack 1/8”], USB
Zasilanie: zewnętrzny zasilacz 9V
Wymiary: 70 × 114 × 51 mm
Cena: 1210 PLN
Do testu dostarczył:
Warwick GmbH & Co Music Equipment KG
Gewerbepark 46
D-08258 Markneukirchen
tel. +49 (0) 37422 555 0
Internet: www.w-distribution.de, www.sourceaudio.net
Test ukazał się w numerze 2/2020 miesięcznika Muzyk.