Jednym z wydarzeń, które odbyły się podczas festiwalu Soundedit ’17 w Łodzi był finał drugiej edycji konkursu Circuit Battle organizowanego przez firmę Audiotech – dystrybutora m.in. instrumentów marki Novation.
Konkurs ten skierowany jest głównie do osób grających live acty z użyciem instrumentu Novation Circuit, gdyż właśnie wykorzystywanie na scenie tego groovboxa jest podstawowym kryterium wzięcia udziału w Circuit Battle. Spośród wszystkich zgłoszeń do finału, który odbył się 28 października w łódzkim klubie Wytwórnia jury zakwalifikowało siedmiu artystów. Pojawili się oni na scenie w następującej kolejności: Mateusz Czechowicz, Julian Kamecki, Piotr Karczmarek, Anton Skvartsou, Jacek Czarkowski, Wojtek Blachowiak i Bartłomiej Adel Vent.
Tak jak poprzednio, finał miał formę bitwy – poszczególni uczestnicy występowali po sobie, a każdy miał jedynie pięć minut na zaprezentowanie swoich umiejętności i kreatywności grając przed zgromadzoną publicznością oraz oceniającym finałowe sety jury. W jego skład weszli: warszawski artysta i producent AGIM, specjalista i ekspert do spraw produktów firmy Novation – Chris Calcutt (CALC), Maciej Polański [Musoneo] oraz Adam Milwiw-Baron [Szkoła Muzyki Nowoczesnej, Pink Freud].
Finaliści, poza „obowiązkowym” grooveboxem Circuit mogli używać jeszcze jednego sprzętowego instrumentu lub kontrolera (w tej roli mógł wystąpić także tablet) i większość z nich z tej możliwości skorzystała. Każdy z zaprezentowanych live actów miał swój charakter i klimat, a ograniczenie czasowe sprawiało że uczestnicy konkursu musieli odpowiednio dopracować swój występ, aby jak najlepiej pokazać swój talent i umiejętności, jak i kreatywne korzystanie z Circuita.
Zwycięzcą drugiej edycji Circuit Battle został Anton Skvartsou, który w nagrodę otrzymał nowy instrument firmy Novation – Circuit Mono Station. Drugie miejsce zajął Piotr Karczmarek, do którego trafił interfejs Focusrite Scarlett 6i6 2gen, natomiast na trzecim miejscu uplasował się Mateusz Czechowicz, nagrodzony klawiaturą Novation Launchkey Mini Mk2. Wszyscy finaliści otrzymali ponadto kieszonkowy instrument firmy Teenage Engineering z serii Pocket Operator.
Tekst i zdjęcie: Grzegorz Bartczak
Strona internetowa organizatora: audiotechpro.pl
Relacja ukazała się w numerze 12/2017 miesięcznika Muzyk.