Brytyjska firma Ashdown postanowiła kolejny już raz wprowadzić do swej typowo basowej oferty linię produktów skierowanych do gitarzystów. Nowa seria AGM (Ashdown Guitar Magnifier) obejmująca wzmacniacze typu head i combo została zaprezentowana na targach NAMM Show 2019.
W skład serii AGM wchodzi pięć wzmacniaczy lampowych – dwie „głowy” i trzy comba. Pierwszy head – jednokanałowy AGM-484H wykorzystuje cztery lampy ECC83 i cztery EL84, a jego moc wynosi 30 W. Wzmacniacz wyposażono w wejście instrumentalne z regulacją czułości i załączanym układem BOOST. Do dyspozycji mamy też 3-pasmowy korektor i układ PRESENCE, a także dwa pokrętła VOLUME (ogólny i dedykowany dla trybu BOOST).
Druga „głowa” – AGM-30-Offset – jest dwukanałowa. Oferuje taką samą moc i korzysta z takich samych lamp co pierwszy model. We wzmacniaczu tym mamy dwa oddzielne pokrętła GAIN i VOLUME dla każdego kanału. Do dyspozycji mamy ponadto układ BOOST oraz 3-pasmowy korektor z układem PRESENCE, a także trzy dodatkowe przełączniki – CASCADE (wybór między trzema lub czterema kaskadowo ustawionymi stopniami gainu), TONE (zmiana charakteru korektora z brytyjskiego na amerykański) oraz STEALTH (redukcja głośności do zastosowań studyjnych). Oba heady z serii AGM wyposażono ponadto w złącza pętli efektów (SEND, RETURN), wejście dla kontrolera nożnego oraz dwa wyjścia głośnikowe.
Gitarowe comba z nowej serii to AGM-684C (moc od 45 do 8 W; lampy: 4 × ECC83 i 6 × EL84), AGM-284C (moc 15 W; lampy: 3 × ECC83 i 2 × EL84) i AGM-5C (moc 5 W; lampy: 1 × ECC83 i 1 × EL84). Wszystkie trzy wykorzystują jeden 12-calowy głośnik Celestion. Największy z tych modeli jest dwukanałowy, a dla każdego kanału mamy oddzielny zestaw pokręteł (GAIN, 3-pasmowy korektor, VOLUME). W kanale drugim umieszczono dodatkowo pokrętło CASCADE. AGM-684C udostępnia dwa gniazda wejściowe (SINGLE COIL, HUMBUCKER), sprężynowy reverb, funkcję MUTE, ogólną regulację głośności oraz przełączniki pozwalające wybrać jedne z sześciu trybów mocy (45/40/15 W w ustawieniu PENTODE, 22/15/8 W w trybie TRIODE). Jednokanałowe combo AGM-284C udostępnia wejście instrumentalne, pokrętło GAIN, układ BOOST, 3-pasmowy korektor + PRESENCE, regulację głośności oraz sprężynowy pogłos. Oba modele wyposażono też w złącza pętli efektów, wejście FOOTSWITCH oraz wyjścia głośnikowe.
Najmniejsze combo AGM-5C przeznaczone jest głównie do ćwiczenia i nagrywania, choć można je też wykorzystać podczas kameralnych występów. Do dyspozycji mamy wejście gitarowe z regulacją czułości i 3-pasmowy korektor, a także stereofoniczne wejście AUX umożliwiające podłączenie np. odtwarzacza MP3. Wzmacniacz udostępnia ponadto pokrętła MIX i VOLUME oraz regulację poziomu sprężynowego pogłosu. Combo wyposażono także w tryb STEALTH, możliwość wyłączenia wbudowanego głośnika, wyjście RECORD z emulacją głośnika, wyjście słuchawkowe [jack 1/8”] i złącza pętli efektów (SEND, RETURN), a także wyjście umożliwiające podłączenie zewnętrznego zestawu głośnikowego.
Uzupełnieniem serii AGM są trzy zestawy głośnikowe – AGM-112 (1 × 12” Celestion Creamback; 16 Ohm), AGM-210 (2 × 10” Jensen P10; 16 Ohm) oraz AGM-212 (2 × 12” Celestion Creamback; 16 Ohm).
Więcej informacji na stronie ashdownmusic.com.