Firma Trident Audio Developments postanowiła wkroczyć na nieznany sobie dotąd grunt rozszerzając ofertę o… wtyczki. Oczywiście nie są to pierwsze lepsze plug-iny lecz emulacje dwóch słynnych korektorów sprzed lat – CB9066 i 80B.
Aplikacje tworzące nową linię Digital Edition Series powstały z wykorzystaniem „silników” DSP i technologii modelowania. Oba korektory są wiernym odwzorowaniem swoich sprzętowych pierwowzorów zarówno pod względem brzmienia jak i obsługi. Pierwsza z wtyczek – CB9066 – to wirtualne odwzorowanie rackowego 3-pasmowego korektora parametrycznego, natomiast 80B to emulacja klasycznego 4-pasmowego korektora pochodzącego z konsolety Series 80B z lat 80. XX wieku.
Każde z trzech pasm CB9066 daje możliwość regulacji podbicia/obcięcia (±16 dB) i dobroci (Q) oraz wyboru częstotliwości granicznej (LOW: 60 Hz – 700 Hz; MID: 600 Hz – 7 kHz; HIGH: 3.5 kHz – 14 kHz). Dla każdego z nich dostępny jest ponadto włącznik. Korektor wyposażono ponadto w filtr górno- i dolnoprzepustowy – oba z regulacją częstotliwości granicznej (HPF: 100 Hz – 400 Hz; LPF: 4 kHz – 15 kHz) i nachylenia zbocza (maks. 22 dB/okt.).
W korektorze 80B regulacja podbicia/obcięcia dla każdego z pasm odbywa się w zakresie ±15 dB. Poszczególne pasma dają też możliwość zmiany częstotliwości granicznej. Odbywać się to może skokowo dla półkowych filtrów LOW (60/120 Hz) i HIGH (8/12 kHz) lub płynnie dla pasm środkowych LOW MID (100 Hz – 1.5 kHz) i HIGH MID (1 kHz – 15 kHz). Aplikacja oferuje ponadto filtr górnoprzepustowy 50 Hz oraz przełącznik polaryzacji.
Zarówno CB9066 jak i 80B mogą pracować jako 64-bitowe wtyczki VST3/AAX/AU lub 32-bitowe VST3. Do pracy wymagane jest konto iLok. Obecnie plug-iny te są oferowane w promocyjnych cenach. CB9066 można kupić za 79 USD (zamiast 179 USD), natomiast 80B za 59 USD (zamiast 149 USD).
Więcej informacji na stronie tridentaudiodevelopments.com.