Lizzo (Melissa Viviane Jefferson) to amerykańska piosenkarka i raperka, dla której zakończony niedawno rok 2019 okazał się przełomowy i pełen sukcesów. Za sprawą singla „Truth Hurts” dodanego do wersji deluxe jej ubiegłorocznego albumu „Cuz I Love You” trafiła po raz pierwszy na szczyt listy Billboard Hot 100. Co więcej, teledysk do tego utworu zebrał już ponad sto milionów wyświetleń na YouTube. Sukcesem okazała się także wyprzedana trasa promująca nową płytę. Ekipa artystki wykorzystywała podczas koncertów dwie konsolety DiGiCo SD12 96 dostarczone przez firmę Clair Global.
Miksery te były użyte na stanowisku FOH (odpowiadał za nie Brandon Blackwell) oraz na stanowisku monitorowym, gdzie za konsoletą stała Loreen Bohannon. Blackwell, który współpracował także z takimi artystami jak Camila Cabello, A$AP Rocky czy Big Sean, tak opowiada o wspólnej trasie z Lizzo: Zacząłem współpracować z nią pod koniec maja, gdy trwała przerwa między etapami jej trasy koncertowej, ale od tego czasu mieliśmy sporo zajęcia przygotowując ponad 90 koncertów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Na to tournée wybrałem na stanowisko FOH konsoletę DiGiCo SD12 96. Przez cały rok pracowałem z innymi klientami używając podstawowej wersji SD12 więc byłem bardzo podekscytowaniem możliwością skorzystania z uaktualnienia oferującego 96 wejść i 48 szyn. Mając dodatkowe wejścia mogłem rozszerzyć miks o dodatkowe wysyłki i powroty efektowe i więcej grup.
Realizator dodał też, że zastosowanie tych samych konsolet na stanowisku FOH i monitorowym znacznie uprościło pracę podczas koncertów i uczyniło ją bardziej efektywną. W skład systemu wykorzystywanego podczas trasy Lizzo wchodziły też stageboxy SD-Rack z sześcioma 32-bitowymi preampami mikrofonowymi oraz złączami cyfrowymi AES/EBU, a także interfejs Orange Box z kartami DMI-OPTO i DMI-MADI-B umożliwiającymi integrację z Optocore i MADI. Blackwell używał ponadto wtyczek Waves.
Loreen Bohannon, która rozpoczęła współpracę z Lizzo od jej występu na festiwalu Coachella, także jest oddaną fanką mikserów DiGiCo. W przeszłości współpracowała m.in. z Michaelem Boltonem wykorzystując konsolety SD10 i SD12. Początkowo, jako że pierwsze koncerty trasy Lizzo odbywały się w małych salach, używała kompaktowego modelu SD11, który świetnie sprawdził się w tych warunkach. Mogła też liczyć na wsparcie ze strony firmy: Zdecydowanie zawdzięczam DiGiCo sukces tej trasy, zawsze byli dostępni, gdy tylko miałam jakiś problem dotyczący kwestii technicznych. Zawsze szybko to rozwiązywali i zapewniali doskonałe wsparcie, co ma kluczowe znaczenie, gdy jesteś jedynym technikiem audio na trasie. Wraz ze wzrostem popularności Lizzo, rosły także koncerty. Stąd decyzja o zmianie miksera na większy: SD12 była moją ulubioną konsoletą jeszcze za czasów współpracy z Boltonem i byłam bardziej niż podekscytowana mogąc dodać ją do setupu, a do tego skorzystać z nowego oprogramowania i wsparcia dla 96 kanałów wejściowych.
Więcej informacji o mikserach na stronie digico.biz.
Strona internetowa Lizzo: www.lizzomusic.com