Chociaż pod marką Harley Benton oferowane są przede wszystkim gitary i basy, to w katalogu firmy nie brak też innych produktów. Znajdziemy w nim chociażby rozmaite efekty podłogowe, wśród których nie mogło oczywiście zabraknąć wszelakiej maści przesterów. Do wyboru mamy kilka różnych modeli pozwalających „przybrudzić” czy też mocniej zniekształcić sygnał wychodzący z naszego instrumentu.
Pierwszą grupę tego typu „kostek” tworzą kompaktowe (64 × 118 × 38 mm) modele Vintage Overdrive, Ultimate Drive i Crunch Distortion. Każdy z nich pozwala przesterowywać sygnał w nieco innym stopniu i stylu, nawiązując przy tym charakterem do różnych konstrukcji sprzed lat. Wszystkie trzy są wyposażone w przełącznik nożny True Bypass oraz wejście i wyjście typu jack 1/4”. W każdym z tych efektów mamy do dyspozycji trzy pokrętła, które – mimo że opisane w różny sposób – służą do regulacji poziomu przesterowania, barwy oraz głośności. W przypadku Ultimate Drive dostępny jest dodatkowo przełącznik LOW/HIGH PEAK. Wszystkie trzy modele mogą być zasilane baterią 9V lub za pośrednictwem zewnętrznego zasilacza.
Pięć kolejnych efektów zamknięto w szerszych obudowach, dzięki czemu oferują one większe możliwości modyfikacji sygnałów za sprawą sześciu potencjometrów obrotowych. Modele z serii TrueTone różnią się od siebie zakresem i typem przesterowania, jak również „pochodzeniem”, a dokładniej mówiąc inspiracjami i pierwowzorami do których nawiązują. Każdy z tych efektów oferuje bowiem nieco inny charakter brzmienia, które łatwo odgadnąć po nazwie poszczególnych modeli: American TrueTone, Extreme Metal, British TrueTone, AC TrueTone i California TrueTone. Jak można się domyślić, możemy tu wybierać między przesterowaniem w amerykańskim lub brytyjskim stylu (a także w stylu konkretnych wzmacniaczy). Coś specjalnego dla siebie znajdą tu również miłośnicy metalu i ekstremalnych postaci distortion.
W każdym z pięciu efektów TrueTone mamy do dyspozycji pokrętła LEVEL i DRIVE oraz 3-pasmowy korektor. W czterech modelach dostępny jest ponadto potencjometr VOICE, a jednym wyjątkiem jest tu „kostka” Extreme Metal. W jej przypadku szóstą gałką jest BOOST, a układ nią regulowany aktywujemy dedykowanym przełącznikiem nożnym. Cała piątka oferuje ponadto przełącznik BYPASS, wejście i wyjście typu jack 1/4” oraz gniazdo dla zewnętrznego zasilacza. Zamiast tego ostatniego wykorzystywać możemy baterię 9V.
Ostatnią propozycją „zniekształcającą” sygnał z gitary jest Custom Line OD-5 Overdrive. Jest to klasyczny overdrive w stylu efektów butikowych. Do dyspozycji mamy w nim nie tylko potencjometry obrotowe GAIN, TONE i LEVEL, ale także dodatkowe pokrętło CLEAN. Gałka ta pozwala nam wmieszać w sygnał przesterowany określoną ilość czystego sygnału z gitary. Na panelu tej „kostki” umieszczono ponadto przełącznik nożny True Bypass. Do dyspozycji mamy również wejście i wyjście typu jack 1/4” oraz gniazdo dla zewnętrznego zasilacza 9V. Efekt ten może pracować także na zasilaniu bateryjnym.
Więcej informacji na stronie harleybenton.com.