Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami firma FabFilter zaprezentowała nową wtyczkę, którą jest algorytmiczny reverb Pro-R, który – także punktu widzenia interfejsu graficznego i sterowanych parametrów – reprezentuje bardziej muzyczne podejście do pogłosu.
FabFilter Pro-R jest dostępny w wersji mono oraz stereo i tak jak inne plug-iny tej firmy może pracować jako 32-/64-bitowa wtyczka VST/VST3/AAX/AU oraz 32-bitowa RTAS. Zaawansowane algorytmy zaimplementowane w aplikacji zaprojektowano tak, aby można było stosować je na różnych źródłach sygnału i by w łatwością wpasowywały się w miks.
Górna część interfejsu graficznego udostępnia siedem wirtualnych pokręteł, z których największe i najważniejsze (umieszczone centralnie) to SPACE, pozwalające na płynne przechodzenie między modelami pomieszczeń (dopasowując też automatycznie czas pogłosu). Pozostałe „kontrolery” to BRIGHTNESS, CHARACTER, DISTANCE, DECAY RATE, STEREO WIDTH i MIX.
Dalsze dostosowywanie pogłosu do naszych potrzeb możliwe jest z wykorzystaniem dwóch 6-pasmowych korektorów – DECAY RATE EQ i POST EQ, których krzywe korekcji wizualizowane są w dolnej części panelu dając możliwość zaawansowanej modyfikacji. W tej samej sekcji dostępny jest analizator widma pracujący w czasie rzeczywistym.
Pro-R oferuje też regulację opóźnienia między sygnałem źródłowym a pojawieniem się sygnału przetworzonego. Do dyspozycji mamy również kolekcję fabrycznych presetów. Okno wtyczki może pracować w jednym z trzech rozmiarów, dzięki czemu możliwa jest komfortowe korzystanie z niej na monitorach różnej wielkości.
FabFilter Pro-R kosztuje 169 EUR. Więcej informacji na stronie www.fabfilter.com.