Chociaż MPC Live – będącą drugą nowością zaprezentowaną przez Akai na targach NAMM Show – na pierwszy rzut oka przypomina znany już model MPC Touch to jeśli przyjrzymy się bliżej zauważymy bardziej solidną obudowę, która z jednej strony zapewnia przetrwanie w warunkach scenicznych, a z drugiej pozwoliła na zmieszczenie na tylnej ściance znacznie bogatszego zestawu gniazd wejściowych i wyjściowych. Instrument wyposażono w wejścia liniowe [jack 1/4”] i PHONO [cinch], sześć wyjść – MASTER (L, R) + cztery indywidualne, wyjście słuchawkowe [jack 1/8”], dwa wejścia i dwa wyjścia MIDI, trzy porty USB 3.0 [dwa typu A + jeden typu B obsługujący audio i MIDI] oraz slot na kartę pamięci SD.
Tak jak wspomniany już MPC Touch, także nowy model wyposażono w 7-calowy, kolorowy wyświetlacz dotykowy, 16 dynamicznych padów z podświetleniem RGB (× 8 banków) i pięć obrotowych enkoderów (4 mniejsze Q-LINK z czterema bankami oraz duży DATA). Do dyspozycji mamy też takie funkcje jak FULL LEVEL, 16 LEVEL czy NOTE REPEAT. W zależności od trybu pracy MPC Live, na wyświetlaczu z obsługą wielodotyku prezentowane mogą być różne informacje. Wbudowany akumulator litowo-jonowy pozwala na pracę w dowolnym miejscu, a ponadto możemy skorzystać z zewnętrznego zasilacza. MPC Live wykorzystuje procesor 1.8 GHz i 2 GB pamięci RAM oraz oferuje 16 GB pamięci. Pliki możemy przerzucać do niej z karty SD lub nośników USB. Istnieje też możliwość zainstalowania dysku twardego SATA 2.5” (SSD lub HDD).
MPC Live może pracować jako samodzielny instrument nie wymagający komputera, ale może też służyć jako kontroler dla oprogramowania MPC 2.0 (zainstalowanego na komputerze z systemem co najmniej Windows 8.1 lub MacOS X 10.10.5). Wspomniany program pracuje na nim w trybie stand alone, a użytkownik może go wygodnie obsługiwać dzięki ekranowi dotykowemu. Na start otrzymujemy ponad 10 GB próbek i pętli (m.in. od Capsun Audio, MVP Loops i CR2 Records).
Więcej informacji na stronie www.akaipro.com.