Francuska Arturia zaprezentowała swój nowy syntezator analogowy. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich, MatrixBrute to dość sporych rozmiarów instrument. Jego „sercem” i najbardziej rzucającym się w oczy elementem panelu sterowania jest matryca 16 × 16, która może być wykorzystywania do łączenia źródeł i celów modulacji, obsługi sekwencera krokowego oraz szybkiego wywoływania presetów.
Syntezator monofoniczny mogący pracować też w trybie parafonicznym i dwugłosowym wykorzystuje m.in. trzy analogowe oscylatory (w tym dwa z suboscylatorem, układami Ultrasaw i Metalizer), mikser który pozwala dodać do trzech VCO sygnał z generatora szumu oraz pochodzący z zewnętrznego źródła. MatrixBrute udostępnia dwie sekcje filtracji (STEINER i LADDER), które mogą pracować równolegle lub szeregowo. Każdy z nich oferuje różne charakterystyki i wartości nachylenia zbocza, a także efekty DRIVE i BRUTE FACTOR. Oprócz pokręteł CUTOFF w każdej sekcji do dyspozycji mamy jeszcze wspólny MASTER CUTOFF. Syntezator wyposażono ponadto w 3 generatory obwiedni (ADSR × 2, DADSR) oraz trzy generatory LFO (dwa niezależne i jeden powiązany z VCO3). Instrument oferuje także sekwencer (64 kroki), arpeggiator oraz analogowe efekty (Stereo delay, Delay, Flanger, Chorus, Analog Reverberator).
MatrixBrute udostępnia 256 komórek pamięci na presety. Poza pokrętłami, przełącznikami i przyciskami powiązanymi z poszczególnymi blokami toru syntezy instrument wyposażono także w kółka PITCH BEND i MODULATION, 4 programowalne enkodery, 3-cyfrowy wyświetlacz LED oraz – w sekcji matrycy – wyświetlacz wykorzystujący… elektroniczny atrament. Tak samo jak panel główny jest naszpikowany kontrolerami, tak też płyta tylna wypełniona jest po brzegi rozmaitymi złączami. Do dyspozycji mamy wejście i wyjścia audio (wyjście słuchawkowe umieszczono od frontu), gniazdo INSERT, złącza MIDI (IN, OUT, THRU), 3 wejścia dla kontrolerów nożnych, po 12 wejść i wyjść CV, złącza GATE (IN, OUT) i SYNC (IN, OUT) oraz port USB.
Więcej informacji na stronie www.arturia.com.