W nocy naszego czasu ogłoszono laureatów 36. edycji Technical Excellence & Creativity Awards. Z powodu odwołania NAMM Show, podczas którego tradycyjnie odbywa się gala, także ceremonia wręczenia TEC Awards została przeniesiona do Internetu. Dzięki temu można było obejrzeć transmisję z tego wydarzenia nie ruszając się z domu. Zamiast typowej gali, laureatów odczytano podczas „programu” NAMM Live Anchor Desk prowadzonego w ramach Believe in Music przez szefa NAMM Joe Lamonda oraz Herba Trawicka, który w ubiegłym roku został wprowadzony do TEC Hall of Fame.
W tym roku wyróżnienia TEC Awards przyznano w 29 kategoriach – 22 technicznych i 7 kreatywnych. Do walki o statuetki „techniczne” stanęły 154 produkty reprezentujące ponad sto różnych firm (w tym dwie z Polski!). Z nagród ucieszyło się tylko osiemnaście z nich, co jak łatwo zgadnąć oznacza, że kilka z nich wygrało w więcej niż jednej kategorii.
Laureatami 36. TEC Awards w kategoriach technicznych zostały następujące produkty (kolejność alfabetyczna):
• AKG K300 Series (słuchawki)
• AKG Lyra (mikrofony – studio)
• Allen & Heath Avantis (miksery małoformatowe)
• Ampeg Heritage 50th Anniversary SVT (wzmacniacze instrumentalne i efekty)
• AMS Neve RMX16 (sprzętowe procesory sygnałowe – format 500)
• API 2500+ Stereo Bus Compressor (sprzętowe procesory sygnałowe)
• Audinate Dante AVIO Adapters (akcesoria)
• Celemony Melodyne 5 (instrumenty programowe)
• Eventide Blackhole (aplikacje i sprzętowe peryferia dla smartfonów i tabletów)
• Genelec W371A Adaptive Woofer System (monitory studyjne)
• JBL DSi 2.0 (wzmacniacze studio/pa)
• JBL EON ONE Compact (systemy nagłośnieniowe)
• Moog Matriarch (instrumenty sprzętowe)
• Native Instruments TRAKTOR KONTROL S3 (produkty dla DJ’ów)
• Neve 1073OPX (przedwzmacniacze mikrofonowe)
• sE Electronics V Series (mikrofony – nagłośnienie)
• Shure Axient Digital AD3 (systemy bezprzewodowe)
• Solid State Logic ORIGIN (konsolety wielkoformatowe)
• Universal Audio Apollo x4 (sprzęt komputerowy audio)
• Universal Audio LUNA (workstation / rejestratory)
• Universal Audio Neve 1084 Preamp & EQ Plug-In (programowe procesory sygnałowe – procesory dynamiki / korektory / inne narzędzia)
• Waves Abbey Road Saturator (programowe procesory sygnałowe – efekty)
Jak zwykle, poza nagrodami „technicznymi” ogłoszono też zwycięzców „kreatywnych” TEC Awards, którymi tradycyjnie honorowane są osoby odpowiedzialne za tworzenie, nagrywanie, realizację czy produkcję wydawnictw muzycznych, koncertów, transmisji telewizyjnych, filmów, programów telewizyjnych i gier. W tym roku nagrodzono produkcję płyty Becka „Hyperspace” oraz utworu „Fear Inoculum” grupy Tool. Wyróżniono również produkcję dźwięku do filmu „1917” oraz – pierwszego sezonu serialu „The Mandalorian”. W kategorii honorującej osoby odpowiedzialne za produkcję transmisji z konkretnego wydarzenia po raz pierwszy od lat nie nagrodzono ceremonii wręczenia nagród Grammy, chociaż wyróżniono wydarzenie będące częścią ubiegłorocznej gali. Zwyciężył bowiem koncert „Let’s Go Crazy: The Grammy Salute to Prince”. Nagrodzono także producentów dźwięku do do gry „Star Wars Jedi – Fallen Order”. W kategorii, w której wyróżniane są projekty studiów nagraniowych po raz drugi z rzędu nagrodzono dzieło firmy Francis Manzella Design Ltd. Tym razem jest to studio w Clive Davis Institute of Recorded Music przy Tisch School of the Arts będącej częścią Uniwersytetu Nowojorskiego.
Więcej informacji na stronach www.tecawards.org i www.namm.org.