Firma API (Automated Processes Incorporated) postanowiła wprowadzić na rynek nową wersję swojego popularnego kompresora 2500. Nowy model oznaczono symbolem 2500+ i jak można się domyśleć, wzbogacono go o nowe cechy.
API 2500 Stereo Bus Compressor, który zadebiutował w 2002 roku szybko zyskał popularność wśród realizatorów (zarówno pracujących w studiu jak i zajmujących się nagłośnieniem) jako wszechstronny kompresor sumy pozwalający poprawić jakość miksu, dodając mu swoistego „kopa” i poprawiając brzmienie. Nowy model 2500+ zachowuje całą funkcjonalność i charakter brzmienia pierwszej wersji, a do tego zaimplementowano w nim kilka przydatnych dodatków zwiększających możliwości kompresora w zakresie kształtowania brzmienia.
API 2500+ oferuje te same sekcje co pierwsza wersja, ale pierwszą różnicę znajdziemy już w bloku kompresora. W nowym modelu zmieniono zakres pracy pokrętła THRESHOLD, które pozwala teraz określić próg zadziałania w zakresie ±20 dB. W sekcji tej znajdziemy ponadto potencjometry ATTACK, RATIO, RELEASE i VARIABLE. Najbardziej zmieniła się sekcja wyjściowa, w której pojawiły się dwa nowe elementy kontroli – przycisk BLEND (krzyżowy lub równoległy tryb miksowania albo ustawienie OFF) oraz pokrętło MIX z regulacją udziału sygnału przetworzonego w sygnale opuszczającym urządzenie. Tak jak wcześniej, do dyspozycji mamy tu też przyciski IN i BYPASS oraz pokrętło GAIN z dedykowanym przyciskiem.
Nowy kompresor oferuje również dwie kolejne sekcje, w tym TONE z 3-pozycyjnym przełącznikiem KNEE, układem THRUST z trzema trybami pracy oraz możliwością wyboru ścieżki detekcji (Feed-Forward / Feedback). W bloku LINK z regulacją połączenia między kanałami oraz przełącznikiem SHAPE (FAST, SLOW, BOTH). Na panelu kompresora 2500+ umieszczono ponadto parę mierników VU mogących pracować w jednym z trzech trybów (redukcja wzmocnienia, poziom wejściowy lub wyjściowy).
Urządzenie zamknięto w obudowie rack 1U, a dla każdego z dwóch kanałów dostępne jest symetryczne wejście i wyjście typu XLR oraz wejście SIDE-CHAIN (również symetryczne) typu jack 1/4”.
Więcej informacji na stronie www.apiaudio.com.