Najnowszym przedstawicielem linii efektów „9 Series” oferowanych przez firmę Electro-Harmonix jest „kostka” o nazwie BASS9. Tak jak pięć poprzednich pozwala on przekształcić sygnał z gitary bez potrzeby sięgania po przetworniki MIDI, tak by uzyskać barwy innego typu. O ile wcześniejsze efekty z tej serii były „klawiszowe”, to najnowszy pozwala – zgodnie z nazwą – uzyskiwać barwy różnych basów.
Electro-Harmonix BASS9 udostępnia dziewięć presetów, do wyboru których służy dedykowane pokrętło. Poszczególne ustawienia to:
• PRECISION – barwa inspirowana klasycznym modelem Fender Precision Bass
• LONGHORN – emulacja 6-strunowego basu Danelectro
• FRETLESS – barwy charakterystyczne dla basów bezprogowych
• SYNTH – hołd dla klasycznego syntezatora Moog Taurus
• VIRTUAL – preset dający możliwość uzyskiwania barw basowych o różnym charakterze, w zależności od regulacji parametrów
• BOWED – barwa naśladująca wyzwalanie dźwięku smyczkiem
• SPLIT BASS – ustawienie dające możliwość grania na gitarze zarówno partii basowej (od dźwieku F#3 w dół) oraz melodii lub akordów
• 3:03 – barwa naśladująca klasyczny syntezator Roland TB-303
• FLIP-FLOP – barwa inspirowana efektem Octave Multiplexer
Tak jak większość urządzeń z tej serii, BASS9 udostępnia ponadto dwa potencjometry obrotowe CTRL, które w zależności od wybranego presetu, pozwalają nam kontrolować charakterystyczne dla niego parametry. Do dyspozycji mamy też dwa potencjometry głośności – przy pomocy DRY VOLUME określamy udział „czystego” sygnału w miksie, a SYNTH VOLUME reguluje głośność danego presetu. Na panelu dostępny jest też przełącznik nożny BYPASS.
Electro-Harmonix BASS9 wyposażono w jedno wejście [jack 1/4”] oraz dwa gniazda wyjściowe. Przez pierwsze z nich (DRY OUT) wysyłany jest „czysty” sygnał z instrumentu, natomiast drugim (EFFECT OUT) opuszcza urządzenie miks sygnału źródłowego i przetworzonego. Zasilacz 9V wymagany do pracy urządzenia znajduje się w komplecie.
Więcej informacji na stronie www.ehx.com.