W tym roku wiosenna, europejska konwencja Audio Engineering Society odbędzie się w Holandii, a złożą się na nią dwa wydarzenia. Pierwszym będzie stacjonarna AES Europe Spring 2022 Convention w Hadze (7-8 maja) oraz przeprowadzona online cześć wypełniona warsztatami (16-19 maja).
Miesiąc przed imprezą Audio Engineering Society ogłosiła pierwsze szczegóły programu technicznego europejskiej konwencji. Łącznie, harmonogram obu wydarzeń obejmie ponad sto różnego rodzaju warsztatów i prezentacji. Miejscem dwudniowej stacjonarnej konwencji AES, w której będzie można uczestniczyć osobiście będzie Królewskie Konserwatorium w Hadze, której nową siedzibą jest centrum kulturalne Amare. W czterodniowej części wirtualnej będzie można z kolei brać udział bez wychodzenia z domu. Wśród tematów poruszanych podczas warsztatów zaplanowanych na AES Europe Spring 2022 Convention znajdą się m.in. dźwięk immersyjny, przetwarzanie dźwięku, akustyka, muzyka elektroniczna, techniki mikrofonowania, archiwizowanie i restaurowanie materiałów dźwiękowych, pomiary audio i inne.
Prelegentami podczas stacjonarnej konwencji w Hadze, która będzie pierwszą okazją od dwóch lat do spotkania się, będą m.in. Tom Ammerman, Paul Geluso, Brad McCoy, Claire Lim, Thomas Lund, Agnieszka Roginska czy Nadja Wallaszkovits. Poza warsztatami i prezentacjami, w programie znajdą się także panele dyskusyjne i sesje naukowe. Specjalnym wydarzeniem będzie przemówienie przewodnie Keesa Tazelaara – twórcy pionierskiego systemu dźwięku immersyjnego na targi w Brukseli w 1958 rok, a także wykład „Wave Field Synthesis – Just a Wave… or a Durable Synthesizer in the Audio Field?” Diemera de Vriesa.
Wraz z ogłoszeniem programu wykładów, ruszyła rejestracja uczestników i przedsprzedaż wejściówek Early Bird (potrwa do 11 kwietnia) i Advance (trwa do 5 maja). Ceny zależą także od tego czy jesteśmy członkami AES czy nie, jak również czy zamierzamy brać udział tylko w którejś części (stacjonarnej lub online) czy w obu.
Więcej informacji na stronie AESEurope.com.