Do konferencji nowych technologii scenicznych Scena Jutra coraz mniej czasu. Odbędzie się ona w dniach 19-20 lutego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, a w programie konferencji znajdą się m.in. liczne odczyty, prezentacje, warsztaty i dyskusje osób związanych z technologią w teatrze. Jako że jednym ze współorganizatorów jest firma Audio Plus, nie zabraknie też prezentacji i dyskusji związanych z dźwiękiem.
Audio Plus zaprasza na poniższe prezentacje w ramach konferencji Scena Jutra:
19.02
• Realistyczny dźwięk immersyjny od L-Acoustics L-ISA / prowadzenie: Florian Kunz i Willi Klein (L-Acoustics) / Sala Młynarskiego (13:50 – 14:30)
Hiperrealistyczny dźwięk przestrzenny w widowisku teatralnym jest wreszcie możliwy. Zobacz szczegóły innowacyjnej technologii, która przenosi prawdziwe przeżycie, znane z kina, na scenę teatru. Dzięki L-ISA Twoja publiczność usłyszy dokładnie to, co widzi. Od L-Acoustics – francuskiego producenta profesjonalnych systemów nagłośnieniowych, lidera innowacji w branży audio.
Florian Kunz (L-Acoustics)
Florian jest pasjonatem muzyki od dzieciństwa, w branży audio pracuje od ponad 10 lat. Ma także doświadczenie w organizacji eventów kulturalnych nawet do 10 tys. widzów. Pracuje dla liderów branży profesjonalnego dźwięku w regionie centralnej i wschodniej Europy, nadzorując projekty instalacyjne w teatrach, centrach kultury, filharmoniach, a także stadionach, hotelach i lotniskach. Jako członek organizacji non-profit jest współwłaścicielem centrum kultury w Saarland w Niemczech. Prywatnie jeździ na deskorolce i jest szczęśliwym ojcem dwójki dzieci.
Willi Klein (L-Acoustics)
Pochodzący z Hamburga Willi prowadzi wsparcie techniczne wśród instalacyjnych i koncertowych klientów firmy L-Acoustics, światowego lidera profesjonalnych systemów nagłośnieniowych. Przez 30 lat kariery zawodowej pracował jako realizator dźwięku m.in. dla firm Warner, Universal i Sony Music. W jego portfolio współpracy znajdują się tacy artyści jak: Eric Clapton, Lenny Kravitz, Carlos Santana, Robbie Williams, Mariah Carey, Rod Stewart, Paul Anka, Ennio Morricone, Die Ärzte, Die Toten Hosen i Tokio Hotel.
• Nowoczesne obiekty kultury – wizja | koncepcja | projekt i realizacja wraz z finansowaniem / prowadzenie: Stanisław Pochwała (buk.net.pl), goście: Zbigniew Kośka (Teatr Narodowy), Przemysław Kieliszewski (Teatr Muzyczny Poznań), Mariusz Napierała (Teatr Kameralny Bydgoszcz) / Sala Kamienna (13:15 – 14:15)
Proces pozyskiwania i wykorzystywania środków finansowych jest żmudny i skomplikowany, ale nie niemożliwy! Aby inwestycja nie stanęła już na etapie podstawowego finansowania, warto zdobyć wiedzę jak skutecznie wnioskować o dofinansowanie, a następnie jak przygotować projekt, by miał szansę otrzymać dotację.
20.02
• Realistyczny dźwięk immersyjny od L-Acoustics L-ISA / prowadzenie: Florian Kunz i Willi Klein (L-Acoustics) / Sala Młynarskiego (16:45 – 17:25)
• Twój dźwięk, nasza transmisja. Dźwięk bezprzewodowy w erze hałasu w paśmie radiowym / prowadzenie: Leslie Lello (Wisycom) / Sala Młynarskiego (17:25 – 17:55)
Zakres częstotliwości radiowych jest coraz węższy i coraz bardziej zabałaganiony. Jak w tej sytuacji zapewnić stabilną transmisję bezprzewodową dźwięku pochodzącego od występujących na scenie aktorów, śpiewaków i muzyków? Dowiesz się od włoskiej firmy Wisycom, wiodącego dostawcy profesjonalnych rozwiązań bezprzewodowych dla przemysłu rozrywkowego i telewizyjnego, odpowiedzialnego za największe produkcje świata.
Leslie Lello (Wisycom)
Leslie Lello, urodzony i wychowany we Włoszech, swoje pierwsze kroki w świecie audio stawiał jako inżynier studia nagraniowego w ciągu dnia oraz jako producent muzyczny w nocy. Pracował w kilku różnych studiach, ostatnim w kolejności było Red Bull Music Studio w Kapsztadzie, w RPA, gdzie mieszkał przez pewien czas. Po doświadczeniu afrykańskim wrócił do Włoch, by skontaktować się z Wisycom, wiodącą firmą produkującą bezprzewodowe systemy audio i sprzęt do radiowej trasmisji dźwięku. Szukano nowej osoby do zespołu wsparcia technicznego. Natychmiast podjął to nowe wyzwanie. Dzięki niemu okrążył świat, by pokazywać, jakie nowe technologie i rozwiązania są dostępne w świecie radiowym. Na co dzień opracowuje z Wisycom rozwiązania tranmisji radiowej dla największych graczy rynku muzycznego, artystycznego i rentalowego.
• Komunikacja to podstawa. Zintegrowany system zarządzana sceną / prowadzenie: Łukasz Kaźmierczak (Audio Plus) / Sala Młynarskiego (17:55 – 18:25)
Systemy interkomowe to niezbędne urządzenia do organizacji pracy takich dla instytucji kultury i rozrywki, jak teatry, sale koncertowe czy stacje telewizyjne. Komunikacja między pracownikami teatru pozwala na wykorzystanie pełnego jego potencjału i pożądanej przez publiczność magii przedstawienia. Wiele instytucji nie docenia narzędzia, jakim jest interkom. Jak zaprojektować skuteczny system komunikacji interkomowej i jak z niego korzystać, by dostarczyć publiczności jeszcze lepsze przeżycie? Zapraszamy na prelekcję.
Łukasz Kaźmierczak (Audio Plus)
Inżynier elektronik, akustyk, projektant systemów technologii scenicznych specjalizujący się w systemach elektroakustycznych oraz inspicjenckich. Brał udział w projektowaniu i realizacji najbardziej wymagających projektów systemów scenicznych ostatnich lat w kraju i za granicą. Pasjonat nowych technologii w zakresie cyfrowych sieci fonicznych oraz dźwięku immersyjnego. W swoich pracach szczególną uwagę zwraca na długookresowe działanie proponowanych rozwiązań oraz ich niskoemisyjność. Współtwórca pierwszego polskiego zeroemisyjnego budynku użyteczności publicznej – Mareckiego Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnego w Markach. Autor projektów systemów audio Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, Narodowego Centrum Polskiej Piosenki w Opolu, Teatru Muzycznego w Toruniu i wielu innych.” Systemy interkomowe to niezbędne urządzenia do organizacji pracy takich dla instytucji kultury i rozrywki, jak teatry, sale koncertowe czy stacje telewizyjne. Komunikacja między pracownikami teatru pozwala na wykorzystanie pełnego jego potencjału i pożądanej przez publiczność magii przedstawienia. Wiele instytucji nie docenia narzędzia, jakim jest interkom. Jak zaprojektować skuteczny system komunikacji interkomowej i jak z niego korzystać, by dostarczyć publiczności jeszcze lepsze przeżycie? Zapraszamy na prelekcję.
• Przygotowanie i realizacja koncertu jubileuszowego 40-lecia pracy artystycznej Zbigniewa Preisnera „Preisner’s Music” / prowadzenie: Magdalena Kondas (meetingplanner.pl), goście: Jerzy Kubiak (Inżynier systemu), Przemysław Naguszewski (reżyser dźwięku), Marek Kurzawa (Agencja Koncertowa Prestige MJM), Przemysław Pietrzak (Agencja Koncertowa Prestige MJM) / Sala Kamienna (15:20 – 16:15)
5 października 2019 odbył się koncert jubileuszowy z okazji 40-lecia pracy artystycznej Zbigniewa Preisnera. Koncert „Preisner’s Music” odbył się w krakowskiej Tauron Arenie. Na zaproszenie jubilata pojawili się wspaniali goście, m.in. Lisa Gerrard (Dead Can Dance), Teresa Salgueiro (Madredeus), zespoły Sinfonia Varsovia i Cracow Singers, a także aktorzy Edyta Krzemień i Jerzy Trela oraz modelka Anja Rubik. Była to pierwsza polska produkcja wykorzystująca innowacyjny system dźwięku przestrzennego L-Acoustics L-ISA.
Warsztaty i prezentacje (Sale Redutowe):
19.02.2020, godz. 9:30 – 16:30
20.02.2020, godz. 9:30 – 16:30
• Electro-Voice SoniCue – możliwości software’u i konfiguracja systemu. Prowadzenie: Grzegorz Stasik (Audio Plus)
• Teqsas – narzędzie pomiarowe, wspomagające wieszanie systemu koncertowego. Prowadzenie: Wojciech Mazurek (Audio Plus)
• L-Acoustics L-ISA – prezentacja software. Prowadzenie: Jerzy Kubiak (Inżynier systemu audio)
• Konfiguracja i strojenie przy użyciu procesora L-Acoustics P1 Prowadzenie: Grzegorz Stasik (Audio Plus)
• Prezentacja konsolety YAMAHA Rivage PM7. Prowadzenie: Paweł Zachanowicz (Yamaha Commercial Audio)
Więcej informacji na stronie scenajutra.pl.