Im bliżej NAMM Show tym więcej dowiadujemy się na temat nie tylko tej imprezy, ale także wydarzeń towarzyszących targom i odbywających się w ich ramach. Wśród tych ostatnich znajdą się m.in. rozmaite gale, podczas których wręczane będą nagrody i inne wyróżnienia. Podczas tegorocznych targów w Anaheim odbędzie się m.in. oficjalne wprowadzenie kolejnych produktów i innowacji do TECnology Hall of Fame.
Początki tej technologicznej „galerii sław”, do której wprowadzane są symbolicznie innowacje, których pojawienie się wywarło znaczący wpływ na technologię audio, sięgają roku 2004. Wtedy to została ona powołana do życia przez George’a Petersena z magazynu FOH jako historyczny dodatek do nagród TEC Awards. Od 2015 roku pieczę nad TECnology Hall of Fame ma NAMM MUSEUM of Making Music, a przez dziewiętnaście lat do tego „panteonu” wprowadzono już 180 urządzeń, instrumentów, programów i innowacji, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju technologii audio. O wyborze „laureatów” decyduje grono ekspertów, a pod uwagę brane są rozwiązania mające co najmniej 10 lat.
W tym roku dołączy do nich pięć kolejnych produktów, z których najstarszy powstał ponad siedemdziesiąt lat temu. George Petersen będący dyrektorem TECnology Hall of Fame mówi o nich tak:
Każda z tych innowacji wniosła znaczący wkład w sposób tworzenia i odtwarzania dźwięku – nawet wiele lat po swoim debiucie.
Stwierdzenie to nie dziwi, gdy spojrzymy na to, jakie innowacje znalazły się wśród tegorocznych laureatów. Podczas gali w Anaheim Convention Center zaplanowanej na sobotę 27 stycznia do TECnology Hall of Fame wprowadzone zostaną:
• lampa RCA 12AX7 (1947) – lampa elektronowa (podwójna trioda), która znalazła szerokie zastosowanie w sprzęcie audio i muzycznym, w tym wzmacniaczach gitarowych, przedwzmacniaczach mikrofonowych i innych urządzeniach
• lampowy mikrofon Neumann M 49 (1951) – wielkomembranowy mikrofon pojemnościowy, który był wykorzystywany w niezliczonych sesjach nagraniowych; pierwszy studyjny mikrofon z możłiwością płynnej zmiany charakterystyki kierunkowości
• mikrofon wokalny Shure SM7 (1973) – dynamiczny mikrofon wokalny o charakterystyce kardioidalnej, który znalazł szerokie zastosowanie w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych, ale był także wykorzystywany w studiu i to nie tylko do nagrywania partii wokalnych
• cyfrowy pogłos AMS RMX16 (1981) – pierwszy cyfrowy efekt Reverb sterowany mikroprocesorem, który stał się jednym z najpopularniejszych pogłosów studyjnych znajdując szerokie zastosowanie i wpływając na brzmienie muzyki lat 80. XX wieku
• mikser Harrison Systems Series Ten (1985) – pierwsza na świecie konsoleta analogowa z cyfrowym sterowaniem i automatyką
Więcej informacji na stronie www.tecawards.org.