Podczas sierpniowego koncertu grupy Metallica na PGE Stadionie Narodowym w Warszawie za doznania słuchowe licznie zgromadzonej widowni (zjawiło się tam około 60 tysięcy osób) odpowiedzialny był sprzęt nagłośnieniowy marki Meyer Sound.
Jak wiadomo warszawski stadion jest sporym wyzwaniem, ale specjaliści amerykańskiej firmy pod przewodnictwem Boba McCarthy’ego poradziła sobie z przygotowaniem konfiguracji systemu, chociaż wymagał o uzupełnienia. Wsparcia w Warszawie udzieliła firma Fotis Sound dostarczając dodatkowe nagłośnienie.
Zastosowany na Stadionie Narodowym system główny składał się z zestawów LEO-M (po 18 na stronę, konfiguracja L/R) oraz LYON (po 20 na stronę w konfiguracji L/R jako out-fill + dodatkowe wąsko propagujące i wysoko zawieszone grono – po 4 sztuki na stronę oraz stackowany klaster – po 4 sztuki na stronę).
Uzupełnieniem nagłośnienia sceny było 16 zestawów LEOPARD pełniących funkcję dogłośnienia front-fill (4 punkty po dwie sztuki + 8 elementów pojedynczych, wzdłuż frontu sceny). Na stadionie zastosowano ponadto trzy wieże delay oparte o zestawy LYON (po 16 elementów w każdej). Dolne części każdej wieży uzupełnione zostały stackowanymi klastrami złożonymi z 3 zestawów LEOPARD na stronę (z lewej i prawej), a w centralnej części zastosowano 4 sztuki. W Warszawie wykorzystano też imponujący system odpowiedzialny za najniższe częstotliwości – zarówno te słyszalne jak i te wyłącznie odczuwalne. W jego skład wchodziło 27 elementów 1100-LFC ma stronę, stojących na płycie w konfiguracji 6 linii END-FIRING oraz po 12 zestawów 1100-LFC wiszących za sceną w konfiguracji kardioidalnej. Kolejnych 18 zestawów 1100-LFC (po 6 sztuk pod każdym z gron delay) odpowiadało za najniższe częstotliwości w dalszej części stadionu.
Uzupełnieniem tego systemu, określonego przez Paula „Pablo” White’a mianem „SUB-FARM”, były 54 unikatowe zestawy VLFC, również w konfiguracji END-FIRING, umieszczone pod sceną. Służyły one do tworzenia infradźwiękowych efektów oraz akcentowania pirotechniki. Systemy nagłośnieniowe zamontowane na warszawskim stadionie były zarządzane przy użyciu 27 najnowszych procesorów GALAXY 816, połączonych ze sobą cyfrowym protokołem AVB (24-bit/96 kHz).
Dystrybutorem produktów marki Meyer Sound w Polsce jest Polsound.
Zdjęcia: materiały dystrybutora