Kolejnym po Gregu Phillinganesie artystą grającym na instrumentach firmy Yamaha, który postanowił podzielić się z innymi swoimi presetami przygotowanymi dla syntezatorów MONTAGE M jest brytyjski klawiszowiec, songwriter i producent Matt Johnson.
Seria MONTAGE M zaprezentowana w październiku ubiegłego roku, która zastąpiła w ofercie firmy Yamaha instrumenty MONTAGE, stanowi jej ewolucję. Do bogatego zestawu funkcji i narzędzi oferowanego przez tamte instrumenty, dołożono nowe rozwiązania, zwiększając możliwości syntezatorów w kwestii kreowania barw o najróżniejszym charakterze. Nowe instrumenty wzbogaciły się o „silnik” AN-X, który dołączył do znanych już AWM2 i FM-X, co przełożyło się także na zwiększenie polifonii. Nowa seria charakteryzuje się też większą pamięcią, a w syntezatorach wprowadzono ponadto szereg poprawek i usprawnień. Zmiany zaszły także na panelu sterowania, na którym pojawiły się dodatkowe kontrolery. Trzy modele tworzące serię MONTAGE M różnią się różnią się zakresem klawiatury, a w przypadku największego także typem i wykorzystywanymi technologiami. W przypadku MONTAGE M8x mamy do czynienia z dynamiczną klawiaturą GEX obejmującą 88 klawiszy i obsługującą polifoniczny Aftertouch.
Właśnie na tym syntezatorze gra Matt Johnson w filmach, w których demonstruje stworzone przez siebie barwy dla serii MONTAGE M. Wybór tego właśnie modelu nie jest przypadkowy, gdyż wykorzystuje on w nich możliwości oferowane przez polifoniczny Aftertouch. Stworzone przez niego programy Performance wykorzystują również nowy „silnik” AN-X.
• STAR SAILOR
Podstawą tego programu Performance jest barwa syntezatorowa typu Pad oparta na „silnik” AN-X. Dociśnięcie klawiszy i wykorzystanie polifonicznego Aftertouch dodaje do niej barwę instrumentów smyczkowych odstrojoną o kwintę. Przy pomocy pokrętła SUPER KNOB możemy szybko transponować pad o oktawę w górę.
• STEVIE TOWN
Program Performance łączący w sobie „brudne” pianino elektryczne oraz syntetyczny bas bazujący na „silniku” AN-X. W tym przypadku ruch pokrętłem SUPER KNOB dodaje do tego syntetyczne smyczki przetworzone przez efekt flanger.
• 80’s MOVIE
Filmowa barwa rodem z lat 80. XX wieku przypominająca efekt niszczejącej kasety VHS ze słyszalną modulację przez LFO. Korzystając z polifonicznego Aftertouch możemy dodać syntetyczne smyczki, a pokrętło SUPER KNOB pozwala w tym przypadku kontrolować filtr.
W poniższym filmie Matt Johnson opowiada nie tylko o powyższych trzech programach Performance dla MONTAGE M, ale także o tym jak tworzy barwy na potrzeby różnych projektów.
Te i inne presety przeznaczone dla syntezatorów MONTAGE M oraz innych instrumentów klawiszowych firmy Yamaha są dostępne w serwisie Soundmondo.
Matt Johnson to brytyjski klawiszowiec, songwirter i producent muzyczny. Od ponad dwudziestu lat jest związany z formacją Jamiroquai, ale ma też na koncie współpracę z innymi artystami.
Więcej informacji o serii MONTAGE M i innych instrumentach znajdziecie na stronie pl.yamaha.com.