Firma Mackie zaprezentowała nową rodzinę zestawów głośnikowych DRM. W jej skład wchodzą dwie linie – pasywna i aktywna – obejmujące po pięć modeli. W obu przypadkach są to dwa zestawy dwudrożne i jeden trójdrożny, jeden model podwieszany mogący stanowić element systemu line array oraz jeden subwoofer.
Poszczególne modele pasywne to DRM212-P (głośniki: 12” + 1.4”; obsługiwana moc: 400 W), DRM215-P (głośniki: 15” + 1.4”; obsługiwana moc: 400 W), DRM315-P (głośniki: 15” + 6.5”+ 1.4”; obsługiwana moc: 500 W), DRM12A-P (głośniki: 12” + 3 × 1”; obsługiwana moc: 500 W) i DRM18S-P (głośnik: 18”; obsługiwana moc: 500 W). Linię aktywną tworzą z kolei zestawy DRM212 (moc: 1600 W; głośniki: 12” + 1.4”), DRM215 (moc: 1600 W; głośniki: 15” + 1.4”), DRM315 (moc: 2300 W; głośniki: 15” + 6.5”+ 1.4”), DRM12A (moc: 2000 W; głośniki: 12” + 3 × 1”) i DRM18S (moc: 2000 W; głośnik: 18”).
Pasywne modele są wyposażone w zwrotnicę (nie dotyczy subwoofera) oraz dwa gniazda wejściowe typu Speakon połączone równolegle. W zestawach aktywnych zastosowano szereg nowych rozwiązań, wśród których są m.in. moduł Advanced Impulse DSP wykorzystujący filtry FIR czy sekcja DRM Control Dashboard z kolorowym wyświetlaczem i enkoderem. Do dyspozycji mamy m.in. mikser, 3-pasmowy korektor parametryczny, regulację zwrotnicy, linię opóźniającą oraz różne tryby pracy uzależnione od wielkości pomieszczenia i sposobu wykorzystania, a także możliwość zapisania sześciu presetów. W modelu DRM12A dostępne są też różne tryby ARRAY. Zestawy DRM212, DRM215 i DRM315 oferują dwa niezależne kanały wejściowe z gniazdami typu combo [XLR/jack] obsługujące sygnały o poziomie mikrofonowym, liniowym lub instrumentalnym. Do tego dochodzi trzeci kanał ze stereofonicznym wejściem AUX. Do dyspozycji mamy też trzy gniazda wyjściowe. W modelu DRM12A dostępne jest wejście i wyjście typu XLR (równoległe). Subwoofer DRM18S udostępnia z kolei dwa kanały z wejściami oraz wyjściami FULL RANGE i HIGH PASS.
Wszystkie modele zamknięto w obudowach ze sklejki i wyposażono w gniazda umożliwiające podwieszanie z wykorzystaniem opcjonalnego osprzętu. Modele DRM12A-P lub DRM12A o kącie pokrycia 20° × 110° mogą być łączone w grona składające się z maks. czterech sztuk wzbogaconych o dwa subwoofery (odpowiednio DRM18S-P lub DRM18S). We wszystkich zestawach poza subwooferami dostępne są też gniazda pozwalające umieścić je na statywie lub tyczce pod dwoma różnymi kątami. W przypadku zestawów niskotonowych mamy z kolei do dyspozycji gniazdo służące do zamontowania tyczki. Obudowy zestawów dwudrożnych (w wersji aktywnej i pasywnej) mają kształt umożliwiający stosowanie ich w roli monitorów scenicznych.
Więcej informacji na stronie www.mackie.com.