Hiszpańska firma Heritage Audio zaprezentowała kolejne urządzenie zamknięte w obudowie rack 1U przeznaczone do zastosowań studyjnych. Tym razem jest to korektor o nazwie SYMPH EQ.
Opracowując to urządzenie firma postanowiła zastąpić wykorzystywaną powszechnie od niemal siedemdziesięciu lat topologię Baxandalla własnym rozwiązaniem, czerpiącym inspirację z dzieła brytyjskiego inżyniera, któremu zawdzięcza swą nazwę. SYMPH EQ, którego nazwę producent rozwija jako Stereo Asymptotic Equalizer, reprezentuje zdaniem producenta bardziej muzyczne podejście do tematu korekcji, a samo urządzenie skierowane jest przede wszystkim do współczesnych studiów zorientowanych m.in. na mastering, poszukujących jednak brzmienia vintage.
W przypadku SYMPH EQ, wspomniana już pełna nazwa korektora wzięła się od kształtu krzywych korekcji półkowej, w których amplituda podbicia lub obcięcia wzrasta do osiągnięcia wartości asymptotycznej, dzięki czemu skrajne częstotliwości wysokie i niskie są zawsze pod kontrolą.
Nowy korektor jest stereofoniczny, a dla kanału prawego i lewego mamy do dyspozycji taki sam zestaw kontrolerów. Zarówno dla tonów wysokich jak i niskich możemy określić częstotliwość graniczną – dla pasma HI dostępne są częstotliwości 8, 10, 12, 15, 20 i 24 kHz, natomiast dla LO – 160, 82, 47, 20 i 15 Hz. Regulacja poziomu podbicia/obcięcia (maks. 10.5 dB w krokach co 0.5 dB) odbywa się przy pomocy jednego pokrętła o przełączanym trybie pracy. Do dyspozycji mamy ponadto współosiowy potencjometr obsługujący filtr dolno- (10, 12, 18, 22 lub 30 kHz; -3 dB) i górnoprzepustowy (160, 82, 47, 20 lub 15 Hz; -3 dB) o nachyleniu zbocza 12 dB/okt. Dla filtrów dostępne jest też ustawienia OFF pozwalające wyłączyć je z toru audio.
Centralne miejsce na panelu przednim SYMPH EQ zajmują cztery podświetlane przyciski. Dwa z nich obsługują funkcję BYPASS dla kanału lewego i prawego, trzeci aktywuje tryb M/S (Mid-Side), a czwarty to włącznik. W trybie M/S filtr górnoprzepustowy kanału Side zmienia krzywą na eliptyczną. Dla każdego kanału korektora dostępne jest wejście i wyjście typu XLR. W urządzeniu zastosowano customowe transformatory Custom Carnhill Oxford (wejściowe) i Carnhill St Ives (wyjściowe), wyprodukowane specjalnie dla Heritage Audio. High-endowy stopień wyjściowy w stylu ’73 pracuje w klasie A.
Więcej informacji na stronie heritageaudio.net.
Dystrybutorem produktów marki Heritage Audio jest Audiotech.