Pięć lat po pojawieniu się poprzedniej wersji w ofercie Rob Papen Soundware pojawił się Predator 3. Nowe wcielenie tego syntezatora wirtualnego przynosi ze sobą wiele zmian dotyczących zarówno wyglądu, czyli interfejsu graficznego, jak również „wnętrza” tego instrumentu programowego.
Predator 3 jest zatem następcą dwóch wcześniejszych wersji tego syntezatora, które zainspirowały wielu artystów i kompozytorów, którzy przez lata wykorzystywali barwy w swoich projektach. Przeprojektowany interfejs graficzny aplikacji pozwala na bardziej intuicyjną pracę, dzięki temu że najważniejsze z głównych parametrów są jeszcze lepiej widoczne na ekranie. Zmiany wprowadzone w nowej wersji dotyczą m.in. arpeggiatora, a w instrumencie pojawiły się też wielosegmentowe obwiednie czy wejście AUDIO FOLLOWER dla sterowania SIDE CHAIN. Zaimplementowano tu również kod zapożyczony z instrumentu B.I.T.
Wirtualny syntezator Predator 3 to instrument hybrydowy, w którym za generowanie dźwięku odpowiadają trzy oscylatory (każdy z suboscylatorem) wykorzystujące zarówno przebiegi będące emulacją klasycznych analogowych (synteza subtraktywna), jak również przebiegi spektralne (addytywna). Podobnie jak miało to miejsce w wersji Predator 2, każdy oscylator może używać jednocześnie dwóch różnych przebiegów, a użytkownik może regulować poziom ich przenikania się lub proporcji między nimi. Dodatkowo, każdy z presetów może zawierać do ośmiu przebiegów użytkownika. Instrument wyposażono w dwa filtry wzorowane na analogowych dzięki technologii modelowania, a w każdym z nich możemy wybierać spośród 36 typów filtracji. W bloku FILTER 1 dostępny jest dodatkowo przester (PRE-FILTER DIST). Z każdym filtrem powiązany jest dedykowany generator obwiedni ADSFR. Do dyspozycji mamy również dodatkowy filtr górnoprzepustowy oraz wzmacniacz z własną obwiednią ADSFR, korektorem i 11 typami przesteru.
Rozbudowany instrument oferuje ponadto cztery kolejne generatory obwiedni oraz dwie obwiednie MULTI ENV, sześć generatorów LFO (PITCH, FILTER i cztery dające się dowolnie przypisać) oraz wspomniany już FOLLOWER. Wszystkie te bloki mogą służyć za źródła modulacji, które możemy łączyć z celami w jednej z zakładek sekcji zajmującej środek dolnej części interfejsu graficznego (matryca modulacji oferuje 20 slotów). Predator 3 udostępnia również rozbudowany arpeggiator, który w tej wersji zyskał nowe możliwości, korektory PRE- i POST-FX oraz blok EFFECTS pozwalający korzystać z trzech efektów połączonych szeregowo (do wyboru 34 algorytmy).
Instrument oferuje różne tryby pracy (POLY, MONO, LEGATO, ARP, POLY MPE PLAY), wirtualny pad XY z możliwością nagrywania zmian wartości parametrów oraz specjalne funkcje INTELIGENT PRESET VARIATION GENERATOR i PRESET MORPHING. Pokładowa biblioteka obejmuje ponad 6500 presetów, nad którymi pozwala zapanować wbudowana przeglądarką.
Predator 3 może pracować jako 32-/64-bitowa wtyczka VST/VST3 lub 64-bitowa AAX na komputerach PC (Windows 7/8/10/11) oraz 64-bitowy plug-in VST/VST3/AAX/AU na komputerach Mac (macOS 10.12 lub nowszy). Aplikacja kosztuje 149 EUR, natomiast użytkownicy poprzednich wersji (1 lub 2) zapłacą tylko 49 EUR.
Więcej informacji na stronie www.robpapen.com.