Brytyjska firma ATC z dumą poinformowała, że znany amerykański perkusista, aranżer, producent i kompozytor Omar Hakim wyposażył swoje studio w trójdrożne monitory SCM50ASL Pro. OH-Zone – bo tak się ono nazywa, znajduje się w domu muzyka w New Jersey. Na wybór tych właśnie aktywnych odsłuchów artysta zdecydował się po wizycie w fabryce ATC w Wielkiej Brytanii, a dokładniej w Stroud w hrabstwie Gloucestershire.
Omar Hakim, znany ze swej uniwersalności i techniki, jest jednym z bardziej rozchwytywanych perkusistów sesyjnych ostatnich 40 lat. W tym czasie współpracował z wieloma różnymi artystami reprezentującymi takie gatunki jak jazz, fusion czy pop. W gronie tym są m.in. Miles Davis, Marcus Miller, Weather Report, Sting, Daft Punk, Michael Jackson, Madonna, Dire Straits czy Journey. W przypadku tej ostatniej grupy, Hakim był w stanie zastąpić ich wieloletniego perkusistę podczas trasy koncertowej w wyjątkowo krótkim czasie (poniżej doby). Kate Bush, która w ubiegłym roku wróciła na scenę z serią 22 koncertów, także zaprosiła właśnie Omara do współpracy, która miała dodatkowe konsekwencje…
Sam zainteresowany powiedział o tym tak:
Zanim zacząłem współpracę z Kate Bush, nie miałem pojęcia o firmie ATC. Jej realizatorem był świetny producent i inżynier dźwięku Greg Walsh, który aranżował pomieszczenia odsłuchowe w miejscu, w którym odbywaliśmy próby przed londyńskimi koncertami. Tam właśnie usłyszałem monitory ATC, bodajże SCM100ASL Pro. Od razu byłem pod wrażeniem tego co słyszałem. Pierwszy raz słyszałem aby głośniki tak reprodukowały dźwięk! Następnie miałem przyjemność robić jakieś przygotowania do koncertów w prywatnym studiu Kate, gdzie jeśli dobrze pamiętam miała SCM150ASL Pro – fantastyczne!
Gdy przyszedł czas na wymianę głównego systemu odsłuchowego w OH-Zone, Omar nie miał wątpliwości co do wyboru marki monitorów.
Myślałem żeby sprawić sobie SCM25A Pro – do momentu aż usłyszałem SCM50ASL Pro w fabryce, którą miałem możliwość zwiedzić i wspólnie z dyrektorem Billy’m Woodmanem odsłuchać kilku modeli z oferty ATC. Zdecydowałem się na SCM50ASL Pro ponieważ słyszałem różnicę w przenoszeniu niskich częstotliwości, Wiedziałem także, że dla moich potrzeb nagrywania na żywo perkusji i małych sekcji rytmicznych były właściwym wyborem. Móc w końcu odsłuchiwać muzykę przy takim poziomie dokładności i ilością detali jest dla mnie niezwykłym doświadczeniem. SCM50ASL Pro z pewnością przeniosą moją pracę na kolejny poziom.
Więcej informacji na stronie www.atcloudspeakers.co.uk/professional/.
Zdjęcie: materiały prasowe ATC