W ofercie firmy Nembrini Audio pojawiła się kolejna gitarowa aplikacja wzorowana na konkretnym sprzętowym produkcie. W przypadku Quinta Pitch Machine pierwowzorem był efekt Quint Machine duńskiej firmy T-Rex.
Tak jak emulowana „kostka”, także Quinta Pitch Machine pozwala wzbogacić sygnał podstawowy o dodatkowe, oddalone o określone interwały. Co więcej, te dodatkowe sygnały mogą być aż trzy. Tak jak w zwykłych oktawerach, także w tej aplikacji dodać można sygnał wyższy lub niższy o oktawę, ale ponadto mamy jeszcze możliwość dodania dźwięku o kwintę wyższego od podstawowego. Dzięki temu możemy uzyskiwać brzmienie naśladujące organy, syntezatory czy gitarę 12-strunową.
Podobnie jak w sprzętowym pierwowzorze, także w aplikacji Quinta Pitch Machine mamy możliwość niezależnej regulacji poziomu każdego z dodatkowych głosów (-1 OCTAVE, +1 FIFTH, +1 OCTAVE), jak również określenia proporcji między sygnałem źródłowym a przetworzonym (MIX). Interfejs graficzny daje też dostęp do włącznika oraz – niedostępnego w sprzętowym efekcie – przełącznika HIGH Q. Aktywacja tego drugiego oznacza pracę algorytmu Pitch Shift w trybie wysokiej jakości, która wprowadza ze sobą pewne opóźnienie kompensowane przez DAW.
Firma Nembrini Audio oferuje Quinta Pitch Machine zarówno jako wtyczkę VST3/VST/AAX/AU dla komputerów PC (Windows 7 lub nowszy) i Mac (macOS 10.9 lub nowszy), jak również jako aplikację dla tabletów i smartfonów z systemem iOS (może pracować jako samodzielna aplikacja lub wtyczka AUv3, a także jako efekt Inter-App Audio).
Wersja dla komputerów PC/Mac kosztuje obecnie 19.99 USD, a cena ta obowiązuje do 15 lutego (później wzrośnie do 49 USD). Za aplikację dla urządzeń mobilnych z systemem iOS zapłacimy w App Store 13.99 PLN.
Więcej informacji na stronie www.nembriniaudio.com.