W ofercie firmy Harley Benton znajduje się nie tylko szeroki wybór gitar elektrycznych i akustycznych, basów czy ukulele, ale również wzmacniacze oraz rozmaite efekty i dodatkowe urządzenia przydatne gitarzystom. W tej ostatniej grupie znajdują się m.in. kontrolery nożne, które mogą być wykorzystywane w różnych sytuacjach.
Trzy z nich to urządzenia, które pozwalają na sterowanie z wykorzystaniem komunikatów MIDI. Jednym z nich jest kontroler MP100, który może współpracować ze wzmacniaczami gitarowymi, efektami czy oprogramowaniem zainstalowanym w naszym komputerze. Wyposażono go w 10 programowalnych przełączników nożnych oraz dwa wejścia dla zewnętrznych pedałów ekspresji. Podobnym, ale bardziej złożonym urządzeniem jest MP500, który łączy w sobie funkcje kontrolera nożnego oraz interfejsu audio. Z pierwszą funkcją powiązanych jest m.in. 8 programowalnych przełączników nożnych i dwa wejścia dla pedałów ekspresji. Jako interfejs audio (maks. 24-bit/192 kHz) oferuje on zarówno pary wejść i wyjść typu jack 1/4”, jak również wejście i wyjście typu XLR (zasilanie Phantom +12V dla wejścia) oraz wyjście słuchawkowe. Zarówno w przypadku MP100 jak i MP500 komunikaty PROGRAM CHANGE i CONTROL CHANGE mogą być wysyłane zarówno przez wyjście MIDI jak również przez port USB. Oba urządzenia wyposażono również w wyświetlacz, a w ich pamięci zapisano „mapy” dla konkretnych programów i urządzeń (np. Bias FX, JamUp, Kemper, Axe FX). MP500 oferuje nie tylko wyjście ale również wejście MIDI, a poza portem USB typu B, dostępny jest też drugi typu micro-B. Dzięki temu model ten może współpracować nie tylko z komputerami, ale także z urządzeniami mobilnymi.
Kolejnym modelem wyposażonym w wyjście MIDI jest kontroler nożny FXL8 Pro, który pozwala wysyłać przez nie komunikaty PROGRAM CHANGE i CONTROL CHANGE. Główną funkcją tego urządzenia jest jednak możliwość zapanowania nad efektami gitarowymi podpiętymi do 8 oferowanych przez niego pętli, które podzielono na dwie 4-elementowe sekcje z dodatkowym oddzielnym wyjściem (dla LOOP2 dostępne jest też wejście). Konfiguracje naszych efektów możemy zapisywać jako presety (8 banków × 4), które można wywołać gdy będą nam potrzebne. Poza 8 parami gniazd SEND i RETURN oraz złączami LOOP (OUT1, IN2, OUT2) i wyjściem MIDI, do dyspozycji mamy też wejście instrumentalne, wyjście do tunera oraz dwa wyjścia TRIGGER, a na panelu znajdziemy 7 przełączników nożnych i wyświetlacz LED.
Innym modelem, do którego podpiąć możemy jednocześnie wiele gitarowych „kostek” jest StompControl-4 ISO. Każda z dostępnych tu czterech pętli oferuje złącza SEND i RETURN oraz izolowane wyjście zasilające 9V (po dwa 100 mA i 300 mA oraz jedno 500 mA). Pętle możemy niezależnie włączać i wyłączać, a ich kombinacje zapisywać jako presety (5 banków × 4). Urządzenie oferuje ponadto wejście instrumentalne i wyjście, gniazdo pozwalające podłączyć tuner oraz gniazdo dla zewnętrznego zasilacza 12V.
Kolejną propozycją oferowaną przez Harley Benton jest Dual Loop Switch, który pozwala przełączać między dwoma łańcuchami sygnałowymi lub dwoma wzmacniaczami podpiętymi do oddzielnych wyjść. Wyposażono go w wejście i wyjście oraz dwie pary gniazd LOOP (SEND, RETURN). Poza dwoma przełącznikami nożnymi, na panelu urządzenia umieszczono mini-przełącznik pozwalający wybrać tryb pracy – A/B lub A+B. W zależności od tego możemy niezależnie włączać/wyłączać pętle A i B albo aktywować je (lub dezaktywować) jednocześnie przy pomocy tylko jednego przycisku. Dual Loop Switch może być zasilany baterią 9V lub przy pomocy zewnętrznego zasilacza.
W ofercie firmy znajduje się także prosty choć przydatny gitarzystom kontroler Tap Switch, który służy chociażby do nabijania tempa w efektach delay. Oferuje on jedynie przełącznik nożny oraz gniazdo wyjściowe.
Więcej informacji na stronie harleybenton.com.