W sobotę 4 czerwca, podczas uroczystej gali w kalifornijskim Anaheim (u nas była to już niedziela) ogłoszono zwycięzców 37. edycji Technical Excellence & Creativity Awards, czyli TEC Awards. Po roku przerwy kiedy to ze względu na pandemię laureatów poznaliśmy podczas internetowej transmisji, wydarzenie to ponownie mogło odbyć się stacjonarnie podczas targów NAMM Show. W tym roku nagrody zostały przyznane w 21 kategoriach technicznych i 7 kreatywnych. Gospodarzem gali był ponownie aktor, komik i muzyk Fred Armisen.
W porównaniu z poprzednią edycją TEC Awards zaszły drobne zmiany w kategoriach, a przede wszystkim po raz pierwszych zwycięzcy byli wybierani nie spośród nominowanych lecz finalistów. Do 21 kategorii technicznych zgłoszonych zostało niemal 900 produktów, spośród których wyłoniono 128 finalistów.
W tym roku zwycięzcami TEC Awards w kategoriach technicznych zostały następujące produkty (kolejność alfabetyczna):
• Audient iD4 MKII (przedwzmacniacze mikrofonowe)
• Austrian Audio Hi-X65 (słuchawki)
• EastWest Sounds Hollywood Orchestra Opus Edition (instrumenty programowe)
• EVE Audio SC4070 (monitory studyjne)
• FabFilter Timeless 3 (programowe procesory sygnałowe – efekty)
• Genelec GLM V4.0 (akcesoria)
• iZotope RX 8 (programowe procesory sygnałowe – procesory dynamiki / korektory / inne narzędzia)
• Meyer Sound ULTRA-X20 (systemy nagłośnieniowe)
• Neve 8424 (konsolety wielkoformatowe)
• PreSonus Sphere (edukacja audio)
• PreSonus ATOM SQ (produkty dla DJ’ów)
• Rupert Neve Designs 5254 (sprzętowe procesory sygnałowe)
• Rupert Neve Designs MBC (sprzęt komputerowy audio)
• sE Electronics V7 VE (mikrofony – nagłośnienie)
• Sennheiser Evolution Wireless Digital (systemy bezprzewodowe)
• Sequential Prophet-5/10 (instrumenty sprzętowe)
• Shure Wireless Workbench 6.14.1 (aplikacje i sprzętowe peryferia dla smartfonów i tabletów)
• Solid State Logic UF8 (konsolety małoformatowe)
• TELEFUNKEN Elektroakustik TF11 FET (mikrofony – studio)
• Universal Audio LUNA Recording System v1.1.8 (workstation / rejestratory)
• Universal Audio UAFX Golden Reverberator (wzmacniacze instrumentalne i efekty)
Poza nagrodami wręczonymi w kategoriach technicznych, ogłoszono też zwycięzców kreatywnych TEC Awards, którymi tradycyjnie honorowane są osoby odpowiedzialne za tworzenie, nagrywanie, realizację czy produkcję wydawnictw muzycznych, koncertów, transmisji telewizyjnych, filmów, programów telewizyjnych i gier. W tym roku nagrodzono produkcję płyty Paula McCartneya „McCartney III” oraz utworu Billie Eilish „Lost Cause”. Wyróżniono również produkcję dźwięku do filmu „Soul” oraz drugiego sezonu serialu „The Mandalorian” (w ubiegłym roku triumfował pierwszy sezon), a także gry „Assassin’s Creed Valhalla”. W kategorii produkcji transmisji z konkretnego wydarzenia zwyciężył program telewizyjny „The Late Show With Stephen Colbert”. W kategorii, w której wyróżniane są projekty studiów nagraniowych ponownie nagrodzono dzieło firmy Francis Manzella Design Ltd (piąta nagroda a trzecia z rzędu). Tym razem jest to studio będące częścią Genelec Immersive Experience Center znajdującego się w USA w miejscowości Natick w stanie Massachusetts.
Podczas tej gali ogłoszono też laureatów innych nagród. Do TEC Hall of Fame wprowadzony został Peter Asher, natomiast wyróżnieniem Les Paul Innovation Award uhonorowana została Carol Kaye.
Więcej informacji na stronach www.tecawards.org i www.namm.org.