Podczas tegorocznej edycji amerykańskiego Chelsea Music Festival koncerty odbywały się m.in. w St. Paul’s German Lutheran Church w Nowym Jorku – kościele ewangelickim z końca XIX wieku cenionego nie tylko za architekturę ale i akustykę. Po raz pierwszy w historii festiwalu, występy były rejestrowane przez Jima Andersona i Ulrike Schwarz z Anderson Audio New York w formacie AMBEO 3D firmy Sennheiser.
Całe przedsięwzięcie wymagało odpowiedniego rozstawienia mikrofonów, które zostały powieszone na drutach rozciągniętych w różnych częściach kaplicy. Do nagrań wykorzystanych zostało dziesięć mikrofonów, w tym cztery MKH 800 TWIN ułożone w kwadracie. Ponadto użyto pary mikrofonów MKH 800 i pary dookólnych kapsuł MKHC 8020 zamontowanych na rurach akustycznych MZE 8120, które także rozlokowano tak aby razem tworzyły kwadrat. Całości dopełniły dwa mikrofony MKH 8020 umocowane na belce A/B – nad publicznością, przodem do sceny.
Dzięki dwóm niezależnym kapsułom, mikrofony MKH 800 TWIN idealnie nadają się na nagrań w formacie AMBEO 3D. Jest to m.in. zasługą oddzielnych wyjść, które dają możliwość zmiany charakterystyki kierunkowości z poziomu miksera (w czasie nagrywania lub podczas postprodukcji), jak również określania rożnych ustawień korekcji dla kapsuł.
Tegoroczna konfiguracja sprzętu rejestrującego Anderson Audio New York była przygotowana na obsługę 24 kanałów (przeznaczonych nie tylko dla nagrań AMBEO 3D) przez co nie było możliwe skorzystanie jedynie z mikrofonów MKH 800 TWIN, dlatego też sięgnięto po inne modele firmy Sennheiser, w tym MKH 800.
Więcej informacji o mikrofonach na stronie en-de.sennheiser.com.