W aktualnej ofercie amerykańskiej firmy Harrison Audio możemy znaleźć różne produkty przeznaczone do zastosowań studyjnych – zarówno sprzętowe jak i programowe. Poza mikserem wzorowanym na jej klasycznej konsolecie, tę pierwszą grupę reprezentują także moduły w formacie 500. Na tę linię produktów składają się przedwzmacniacz 32Cpre+, korektor MR3eq oraz kompresor Comp. Zobaczmy, co oferuje każdy z nich.
Przez dekady, firma Harrison Audio kojarzona była z konsoletami wykorzystywanymi przez czołowych realizatorów dźwięku, goszczącymi w niejednym studiu nagraniowym. Ich popularność wynikała m.in. w stosowanych w nich rozwiązaniach technologicznych i oferowanym brzmieniu. Nic zatem dziwnego, że chcąc zaproponować potencjalnym użytkownikom rozwiązania bardziej kompaktowe, jakimi są właśnie moduły w formacie 500, firma nawiązuje w nich właśnie do tych mikserów. Tym samym, kluczowe elementy wykorzystywane w tych modułach mają swój początek w rozwiązaniach stosowanych w konsoletach studyjnych Harrison z lat 70., 80. i 90. XX wieku. Każdy z modułów zajmuje jedną jednostkę szerokości i oferuje właściwy mu zestaw elementów kontroli. Przyjrzyjmy się im bliżej…
32Cpre+
W modelu 32Cpre+ zastosowano sprzężony transformatorowo preamp mikrofonowy o wysokim wzmocnieniu, zapożyczony z aktualnie produkowanej konsolety Harrison 32Classic. Na płycie frontowej umieszczono m.in. gniazdo typu combo [XLR/jack] obsługujące różne mikrofony i inne źródła dźwięku. Służy ono za alternatywne wejście względem dostępnego na tylnej ściance obudowy na moduły w formacie 500. Wejścia tego możemy używać jako symetrycznego XLR lub niesymetrycznego, instrumentalnego jack 1/4” w trybie HI-Z. Przedwzmacniacz ten oferuje pokrętło GAIN pozwalające płynnie regulować wzmocnienie w zakresie od +20 do +70 dB, włącznik zasilania Phantom +48V, odwracacz fazy i tłumik Pad (-20 dB). Górną część panelu zajmuje oddzielnie załączana sekcja z dwoma filtrami o nachyleniu zbocza 12 dB/okt. – dolnoprzepustowym (regulacja czestotliwości granicznej w zakresie 160 Hz – 20 kHz) i górnoprzepustowy (25 Hz – 3.15 kHz).
MR3eq
W przypadku modułu MR3eq mamy do czynienia z analogowym korektorem stworzonym w oparciu o dziesięciolecia doświadczeń w projektowaniu filtrów i układów korekcji. Dokładniej rzecz biorąc, wykorzystano w nim korektor opracowany pierwotnie dla miksera Harrison Music Recording 3 (MR3). Regulacja podbicia lub obcięcia każdego z trzech pasm odbywa się w zakresie ±10 dB, a dodatkowo możemy możemy częstotliwość graniczną dla każdego z nich (HI: 800 Hz – 15 kHz; MID: 400 Hz – 8 kHz; LOW: 40 Hz – 800 Hz). Filtry HI i LOW o nachyleniu zbocza 6 dB/okt. oferują dodatkowo możliwość przełączania między charakterystyką półkową a dzwonkową, natomiast w parametrycznym paśmie MID mamy do dyspozycji płynną regulację dobroci (Q). Całości dopełnia załączany oddzielnie filtr górnoprzepustowy 12 dB/okt. (25 Hz – 3.15 kHz).
Comp
Trzecim modułem w ofercie firmy Harrison Audio jest kompresor oparty na klasycznej konstrukcji „feed-forward”, wykorzystującej układ THAT 2180 VCA, zapewniający wyjątkową wydajność analogową. Comp daje możliwość regulacji progu zadziałania (THRESHOLD) oraz takich parametrów jak RATIO (od 1:2 do 1:10) i RELEASE (płynna regulacja od Slow do Fast). Czas ataku jest zależny od programu i stale dostosowuje się do sygnału wejściowego. Na płycie frontowej umieszczono ponadto diodowy wskaźnik redukcji wzmocnienia, pokrętło MAKEUP oraz włącznik.
Więcej informacji o tych trzech modułach w formacie 500 wraz z przykładami dźwiękowymi znajdziecie w poniższym materiale wideo:
Więcej informacji na stronie www.harrisonaudio.com.
Dystrybutorem produktów firmy Harrison Audio w Polsce jest Commercial Audio.