Podczas wystawy towarzyszącej 141. konwencji AES w Los Angeles Rupert Neve zaprezentował nowy procesor sygnałowy Shelford Channel będący ostateczną ewolucją rozwiązań technologicznych znanych z klasycznych modułów, usprawnionych i przystosowanych do potrzeb XXI-wiecznego studia.
Podobnie jak w przypadku dwóch modułów w formacie 500 zaprezentowanych przed trzema laty, nazwa urządzenia nie jest przypadkowa lecz nawiązuje angielskiej wioski Little Shelford gdzie przed laty Rupert Neve zaprojektował wiele przedwzmacniaczy i korektorów, które odegrały ważną rolę w rozwoju technologii nagrywania dźwięku.
Shelford Channel wykorzystuje m.in. nowy przedwzmacniacz, korektor znany z wspomnianych modułów 5051 i 5052 (a inspirowany modułami 1073 i 1064) oraz nowy kompresor, dla którego inspiracją był moduł 2254. Urządzenie zamknięto w obudowie rack 1U i wyposażono w wejście mikrofonowe i liniowe (oba typu XLR), wejście DI i gniazdo THRU, dwa wyjścia liniowe XLR (podstawowe oraz -6 dB LINE OUT) oraz cztery złącza związane z sekcją kompresora – SIDE CHAIN (SEND, RETURN) oraz dwa gniazda LINK.
Preamp zastosowany w Shelford Channel daje możliwość regulacji czułości przy pomocy 12-pozycyjnego pokrętła MIC GAIN (0 – 66 dB) oraz potencjometru TRIM (±6 dB). Do dyspozycji mamy też włącznik zasilania Phantom +48V, przełącznik fazy oraz filtr górnoprzepustowy o płynnie regulowanej częstotliwości granicznej.
Blok korektora pozwala na regulację tonów wysokich, średnich i niskich w zakresie ±15 dB, a także wybierać w każdym z pasm częstotliwość graniczną. Dodatkowo w skrajnych pasmach (HIGH, LOW) możemy przełączać między charakterystyką półkową lub wierzchołkową, natomiast w paśmie MID mamy możliwość zmiany wartości dobroci (Q).
W sekcji kompresora znajdziemy pokrętła THRESHOLD i GAIN, przełączniki RATIO (od 1.5:1 do 8:1) i TIMING (6 różnych ustawień ataku/wybrzmiewania) oraz kilka dodatkowych przycisków. Do dyspozycji mamy też pokrętło BLEND, którym możemy regulować proporcje między sygnałem „czystym” a skompresowanym. Kompresor może być umieszczony przed lub za korektorem.
Dodatkowo procesor udostępnia układ SILK z dwoma trybami (RED, BLUE) i możliwością płynnej regulacji poziomu zawartości harmonicznych (TEXTURE). Na panelu umieszczono też miernik VU.
Więcej informacji na stronie www.rupertneve.com.