Krzysztof Misiak wydał autorską płytę zatytułowaną „Asymetria”, pod którym to terminem kryje się idea eksploatacji jego osobistego stylu hate-jazz w kierunku nieregularności metrycznych i innych dysproporcji. W tych muzycznych poszukiwaniach wspierają go na krążku zaproszeni goście.
W informacji dotyczącej albumu „Asymetria” opublikowanej przez muzyka możemy przeczytać:
Metrum muzyczne to jeden z fundamentalnych aspektów, który kształtuje strukturę i odbiór utworów muzycznych będąc swoistym szkieletem kompozycji. Decyduje o rytmicznym układzie utworu, co ma zasadnicze znaczenie dla jego charakteru i emocjonalnego przekazu. Jest to pojęcie, które może wydawać się abstrakcyjne, jednak jego zrozumienie otwiera przed słuchaczem nowe horyzonty percepcji muzyki. Każdy utwór na płycie zawiera w sobie polimetryczność, zarówno prostą jak i złożoną, ale również parzystą i nieparzystą.
Kompozycje zorganizowane są wokół pracy riffowej i innych formuł akcentów grupowanych w regularne ciągi, co, mam nadzieję, tworzy odczuwalną regularność. Jednakże też myślę, że gdy w grę wchodzą metra nieparzyste, nasze wrażenia mogą się zmieniać jak w kalejdoskopie. Mniemam, że dodają one muzyce iskry nieprzewidywalności, która sprawia, że serce bije szybciej, a duch łaknie przygód.
Poszczególne utwory są utrzymane w różnym metrum i oprócz standardowego 4/4 w zamykającym płytę utworze „Złudzenia i pozory”, Krzysztof Misiak mierzy się na albumie z mniej typowymi wartościami – 5/8 („Cenny wkład”), 6/8 („Magia kina”), 7/8 („Właściciel zakresu uwagi”, „Paszport”), 11/8 („Asymetria”. „Blues size plus”) czy 15/8 („Pół tańca na rurze”). „Asymetria” to płyta zdecydowanie gitarowa, ale nie brak na niej aranżacji wykorzystujących sekcje dęte, smyczkowe i chóralne. Znajdziemy na niej także próbki wokalne w stylu gothic cinematic, a także elementy bluesa czy indyjskiej etniczności.
Na nowej płycie, Krzysztofa Misiaka wspomagają tacy muzycy jak Leszek Cichoński (gitara), Wojciech Pilichowski (slap bass), Bartłomiej Pokrywka (syntezatory), Marek Walczak (harmonijka ustna), Piotr Wrombel (pianino elektryczne, aranżacja na orkiestrę symfoniczną), Mieczysław Grubiak (saksofon tenorowy), Piotr Kelm (skrzypce), Piotr Krzemiński (trąbka) i Dave Latchaw (instrumenty klawiszowe). Materiał był nagrywany od lipca 2023 roku do kwietnia br, a oprócz Krzysztofa Misiaka, miksem i masteringiem zajął się Sebastian Krajewski.
Poniżej znajdziecie jednominutowy odsłuch każdego utworu z nowej płyty:
Krzysztof Misiak to gitarzysta i kompozytor, mający na koncie współpracę z wieloma rodzimymi i zagranicznymi artystami. Od kilku lat piastuje stanowisko kierownika muzycznego Teatru Dramatycznego w Płocku.