Pandemia COVID-19 spowodowała, że jubileuszowa, dziesiąta edycja AIM Independent Music Awards odbyła się wirtualnie, a wydarzenie było transmitowane w Internecie.
Inicjatywa mająca na celu uhonorowanie artystów, wytwórni i firm zajmujących się propagowaniem niezależnej muzyki to pomysł brytyjskiego Association of Independent Music (AIM) czyli Stowarzyszenia Muzyki Niezależnej. Ta działająca od 1999 roku organizacja non-profit skupia niezależne wytwórnie muzyczne z Wielkiej Brytanii.
Wśród tegorocznych laureatów znaleźli się: Moses Boyd (Najlepszy niezależny debiut), Yaeji (Najlepszy debiut zagraniczny), Flying Lotus (Najlepszy niezależny utwór: „More” feat Anderson .Paak), Sarathy Korwar (Najlepszy niezależny album: „More Arriving”), FKA twigs (Najlepszy [trudny] drugi album: „Magdalene”), Five Finger Death Punch (Najlepszy wykonawca na żywo), Freya Ridings (Najczęściej grany artysta niezależny), The Howl & the Hum (Najlepszy niezależny teledysk: „The Only Boy Racer Left on the Island”), Digga D (Najlepsze wydawnictwo pod względem kreatywnym i wizualnym: „Double Tap Diaries”) i Lafawndah (Najlepszy niezależny remiks: „Tourist x Nídia rework”). Arlo Parks została z kolei uznana za artystkę wartą obserwowania.
Warto zauważyć że w dwóch kategoriach nominowana była polska pianistka, kompozytorka i wokalistka Hanna Raniszewska tworząca jako Hania Rani.
W tej edycji AIM Independent Music Awards wyróżnieni zostali także: Vince Clark (Special Recognition Award), Helen Smith / Impala (Indie Champion), AJ Tracey (Innovator Award), Little Simz (Pioneer Award) oraz – pośmiertnie – Tony Allen, którego uhonorowano za wybitny wkład w rozwój muzyki. Nagrodzono także dwie wytwórnie płytowe – Speedy Wunderground (Najlepsza mała wytwórnia) i Jazz re:freshed (Najlepsza wytwórnia niezależna).
Więcej informacji na stronie www.aimawards.co.uk.