W ubiegłym tygodniu, w Renasant Convention Center w Memphis odbyła się 43. już gala wręczenia Blues Music Awards, którymi wyróżniani są przez The Blues Foundation artyści reprezentujący różne odmiany muzyki bluesowej. W tym roku najwięcej nagród zdobył Tommy Castro.
Ten amerykański piosenkarz i gitarzysta związany nie tylko z bluesem, ale także southern rockiem, R&B, soulem i podobnymi stylami zwyciężył m.in w najważniejszej kategorii, czyli B.B. King Entertainer. Nagrana przez niego i wydana w 2021 roku płyta „Tommy Castro Presents A Bluesman Came To Town” została uznana Albumem roku, a razem ze swoją formacją Tommy Castro & The Painkillers zwyciężył też w kategorii Zespół roku.
Po dwie nagrody otrzymali w tym roku Eric Bibb (Najlepszy artysta bluesa akustycznego, Najlepszy album bluesa akustycznego – „Dear America”), Christone „Kingfish” Ingram (Najlepszy artysta Contemporary Blues, Najlepszy album Contemporary Blues – „662”) oraz Sue Foley (Najlepsza artystka bluesa tradycyjnego [Koko Taylor Award], Najlepszy album bluesa tradycyjnego – „Pinky’s Blues”.
Wśród tegorocznych laureatów Blues Music Awards znaleźli się ponadto Selwyn Birchwood, Rodd Bland and the Members Only Band, Mike Zito, Zac Harmon, Albert Castiglia, Vanessa Collier, Annika Chambers, Curtis Salgado i Taj Mahal.
Tradycyjnie dla tych nagród, wyróżniono również najlepszych instrumentalistów, którymi zostali: Danielle Nicole (bas), Tom Hambridge (perkusja), Eric Gales (gitara), Jason Ricci (harmonijka ustna), Jimmy Carpenter (instrumenty dęte) i Mike Finnigan (fortepian) [Pinetop Perkins Piano Player]. Wśród wokalistów nagrodę otrzymał z kolei John Németh.
Poniżej prezentujemy jeden z utworów z wyróżnionej płyty Tommy’ego Castro:
Dzień przed galą Blues Music Awards ogłoszono nazwiska artystów i innych osób związanych z bluesem, którzy zostali w tym roku wprowadzeni do Blues Hall of Fame. Na liście tej znaleźli się Lucille Bogan, William Edward „Little Willie” John, Johnnie Taylor, Mary Katherine Aldin i Otis Blackwell.
Do tej bluesowej Galerii Sław przyjęto także nagrania – debiutancki album Bo Diddleya z 1958 roku („Bo Diddley”), a także single: „Eyesight to the Blind” z 1951 roku (Sonny Boy Williamson), „Farther Up the Road” z 1957 roku (Bobby „Blue” Bland), „Good Rocking Tonight” z 1947 roku (Roy Brown), „Rock Me Baby” z 1964 roku (B.B. King) oraz „Rollin’ and Tumblin’” z 1950 roku (The Baby Face Leroy Trio). W podobny sposób uhonorowano wydaną w 1984 roku książkę Bruce’a Bastina „Red River Blues: The Blues Tradition in the Southeast”.
Więcej informacji na stronie blues.org.
zdjęcie: klatka pochodzi z klipu „A Bluesman Came To Town (Official Music Video)” dostępnego na kanale Tommy’ego Castro w serwisie YouTube (https://youtu.be/scFKfvofYJU)