Kontynuując walkę o odzyskanie praw do swojej muzyki, Taylor Swift wydała w ubiegły piątek nową wersję kolejnego ze swoich dawnych albumów. Tym razem mowa tu to „Red (Taylor’s Version)”, czyli nagranej na nowo płycie z 2012 roku, wzbogaconej o dodatkowe utwory. Nowy krążek jak i nakręcone do pochodzących z niego piosenek teledyski spotkały się z wielkim zainteresowaniem, co sprawiło że w Sieci padły kolejne rekordy.
Wydany 12 listopada album „Red (Taylor’s Version)” pobił m.in. kilka rekordów dotyczących streamingu, w tym dzienny rekord streamów w serwisie Spotify dla wydawnictwa nagranego przez wokalistkę. W dniu premiery płyta zanotowała bowiem ponad 90.8 mln streamów, przebijając wynik ustanowiony w ubiegłym roku przez… album „folklore” (80.6 mln). Jednocześnie Taylor Swift zanotowała rekordowy wynik streamów dziennych dla wokalistki przekraczając 122.9 mln streamów. Tym samym stała się ona pierwszą kobietą w historii, której utwory były odsłuchiwane w serwisie Spotify więcej niż 100 milionów razy w ciągu jednego dnia.
Premierze „Red (Taylor’s Version)” towarzyszyły też klipy nakręcone do piosenek pochodzących z płyty – zarówno tzw. lyric video, jak i pełnoprawne teledyski, a nawet film krótkometrażowy. Ten ostatni – nakręcony do piosenki „All Too Well” i wyreżyserowany przez samą Taylor do jej scenariusza – ma już w tej chwili ponad 33 miliony odsłon. Spośród pozostałych klipów najlepszy wynik odnotowało jak dotąd „lyric video” do tej samej piosenki (dokładniej do jej 10-minutowej wersji bo na krążku są dwie – krótsza i dłuższa), które obejrzano jak na razie ponad 9.2 miliona razy. Nieco niższym wynikiem – 8 mln – pochwalić się może teledysk do utworu „I Bet You Think About Me” wyreżyserowany przez aktorkę Blake Lively, dla której jest to debiut po tej stronie kamery (wspólnie z Taylor napisała też scenariusz).
Nowy album Taylor Swift zadebiutował na szczycie serwisu Apple Music w aż 64 krajach, a piosenka „All Too Well” trafiła na 1. pozycję Global Spotify Daily Chart. Co więcej, wszystkie 30 utworów z „Red (Taylor’s Version)” zadebiutowało w Top 40 w US i Top 75 Spotify Global Daily Top 200.
„Red (Taylor’s Version)” to drugi po „Fearless (Taylor’s Version)” album nagrany przez Taylor Swift w ramach procesu odzyskiwania praw do jej dawnych utworów. Pierwotnie płyta „Red”, której recenzję znajdziecie na naszej stronie, ukazała się w 2012 roku jako czwarty album studyjny artystki. Nagrana na nowo płyta, do prac nad którą Taylor zaprosiła zarówno Aarona Dessnera i Jacka Antonoffa, jak również część osób, które pracowały przy pierwotnej wersji, zawiera aż 30 utworów, w tym oczywiście wszystkie znane z dawnego krążka. Dokładniej rzecz biorąc mamy tu do czynienia z nagranymi od nowa dwudziestoma piosenkami z wersji deluxe „Red”, a także singlem „Ronan”, sześcioma nowymi piosenkami pochodzącymi ze „skarbca” Taylor Swift (utwory niewykorzystane w 2012), wspomnianą już 10-minutową wersją „All Too Well” oraz piosenkami „Better Man” i „Babe”, które Taylor napisała dla innych artystów. Jak jak w wersji z 2012 roku, na płycie pojawiają się Gary Lightbody z zespołu Snow Patrol i Ed Sheeran, a ponadto w dwóch piosenkach gościnnie zaśpiewali Phoebe Bridgers i Chris Stapleton.
Strona internetowa artystki: www.taylorswift.com
zdjęcie: Universal Music Group