W ofercie niemieckiej firmy Fuse Audio Labs pojawiła się nowa wtyczka – VREV-305. Jest to wirtualny efekt inspirowany rzadkim procesorem pogłosowym z lat 70. XX wieku wykorzystującym aż 12 sprężyn zamkniętych w specjalnej „komorze”.
Sprzętowy pierwowzór, czyli Master Room XL-305 amerykańskiej firmy MicMix Audio Products określany był przez producenta mianem „The Acoustic Chamber Synthesizer”. W plug-inie VREV-305 odwzorowano nie tylko charakter efektów typu Reverb uzyskiwanych przez oryginalne urządzenie, ale także możliwości kontroli. Dodano też możliwość regulacji kilku dodatkowych parametrów, niedostępnych w pierwowzorze ze względu na ograniczenia wersji sprzętowej.
Tak jak oryginalny procesor, także VREV-305 oferuje dwa kanały z niezależną regulacją parametrów. W każdym mamy do dyspozycji m.in. 4-pasmowy korektor (Chamber Equalization) oraz pokrętło OUTPUT MIX pozwalające określać proporcje między sygnałem bezpośrednim a pochodzącym z emulowanej „komory pogłosowej”. Do dyspozycji mamy ponadto możliwość regulacji takich parametrów jak DECAY i PREDELAY. Ten ostatni możemy dodatkowo zsynchronizować z tempem naszego projektu w programie DAW. Interfejs graficzny aplikacji oferuje też wirtualne mierniki, jak również znane ze sprzętowego oryginału przyciski MONO CHAMBER DRIVE i MONO CHAMBER RETURN. Kanał lewy i prawy VREV-305 możemy zsynchronizować ze sobą lub modyfikować niezależnie.
Nowy wirtualny pogłos nadaje się do stosowania na śladach zawierających różny materiał. Możemy użyć go zarówno na ścieżkach z wokalem, perkusją czy gitarami, jak również na śladach zawierających partie pianina elektrycznego, syntezatorów czy nawet instrumentów dętych i innych.
Z okazji premiery, do 23 października można kupić VREV-305 za pół ceny (29 USD zamiast 59 USD). Aplikacja może pracować jako wtyczka VST2, VST3 lub AAX na komputerach PC i Mac (na tych drugich także AU).
Więcej informacji na stronie fuseaudiolabs.de.